در هفته حجاب و عفاف؛

کارگاه تخصصی بررسی موضوع حجاب در کرج برگزار می شود

۱۳۹۵/۰۴/۲۲ - ۱۵:۲۷:۴۷
کد خبر: ۴۳۰۳۸۳
کارگاه تخصصی بررسی موضوع حجاب در کرج برگزار می شود
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج از تشکیل کارگاه تخصصی بررسی موضوع حجاب در هفته حجاب و عفاف خبر داد.
به گزارش خبرگزاری برنا در استان البرز:
فاطمه اسکندری با تاکید بر ضرورت الگو قرار دادن سیره بانوی دو عالم فاطمه زهرا (س) در زندگی اظهار داشت: الگو برداری از زندگی و رفتار این بانوی گرانقدر انسان را به سعادت و جاودانگی سوق خواهد داد.
 
وی با اشاه به اینکه دین مبین اسلام الگو ها و شاخص های متعالی جهت هدایت انسان ها ارائه داده است، عنوان کرد: این الگوها عمل انسان ها را به پیروی از سیره افراد شاخص همچون ائمه دعوت می کند که الگوی مناسب و کاملی است برای رسیدن به کمال و سعادت.
 
اسکندری اظهار داشت: خانواده با اهمیّت ‏ترین نهاد اجتماعی است. «خانواده» کانون عشق و امید و تحقّق آرزوهای آدمی و مرکز تولّد و پرورش نسل بشر است؛ به گونه ‏ای که هیچ جامعه‏ ای نمی ‏تواند بدون خانواده پایدار بماند. در معارف الهی خانواده، مهم‏ترین جایگاه پرورش انسان است. 
 
به گفته این عضو شورا حجاب یکی از دستورات و سفارشات مکرر دین مبین اسلام است که رعایت و حفظ آن از واجبات دینی است و بیشترین خیر و سعادت بشری در آن نهفته است؛ از جمله تاثیرات مثبت حجاب در چارچوب خانواده آشکار می گردد؛ چنان که حجاب سبب استحکام بنیان خانواده ها و سلامت روحی افراد می شود.
 
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج با بیان اینکه زن به عنوان همسر و مادر مهمترین نقش را در خانواده بر عهده دارد، اظهار داشت:  بیشترین بار زندگی بر دوش زنان است. زنی که از شخصیت و روحی سالم بهره مند است می تواند سبب نشاط و دلگرمی افراد خانواده باشد و خانه را محل امن و آرامش آنان سازد.
 
وی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن هفته حجاب و عفاف از اجتماع مردمی مدافعان حرم که به همت سپاه پارسداران برگزار شد تقدیر و تشکر نمود.
 
کارگاه تخصصی بررسی موضوع حجاب با حضور نخبگان نیز از دیگر برنامه هایی بود که در این ایام برگزار می شود.
 
اسکندری افزود: همایش چه کسی در خانواده می درخشد نیز از دیگر برنامه هایی است که عصر امروز با مشارکت شورای شهر و به همت سازمان تبلیغات اسلامی  و با حضور جمعیت بانوان فرهیخته در تالار شهیدان نژاد فلاح برگزار می شود که از کلیه خانواده ها جهت هم افزایی و بهره مندی از این همایش و موضوع آن دعوت به عمل می آید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز