همایش اخلاق در ورزش استان البرز

عفراتی: تنها قهرمانان اخلاق مدار در اذهان مردم باقی می مانند

۱۳۹۵/۰۴/۳۱ - ۱۶:۴۳:۰۱
کد خبر: ۴۳۴۹۸۹
عفراتی: تنها قهرمانان اخلاق مدار در اذهان مردم باقی می مانند
سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان البرز در همایش "اخلاق در ورزش" با بیان این که تنها قهرمانان اخلاق مدار در اذهان مردم باقی می مانند، مربیان را پرورش دهندگان اصلی ارزش های اخلاقی در ورزشکاران دانست.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز " ،  امیر عفراتی سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان با حضور در همایش "اخلاق در ورزش" با اشاره به رسالت این اداره کل نسبت مسائل اخلاقی در ورزشکاران اظها کرد : رسالت ما تنها پرداختن به اصل ورزش و موضوعات فنی آن نیست، بلکه بالاتر و مهم تر از آن می بایست با اقدامات فرهنگی نسبت به تقویت ارزش های اخلاقی و ترویج فرهنگ پهلوانی پرداخت.

وی با بیان این که تمام خروجی های ورزش مباجث قهرمانی نیست، افزود: تنها مسئله ای که باعث ماندگاری قهرمانان و افتخار آفرینان ورزشی می شود توجه به مسائل اخلاقی و پهلوانی در ورزش است، چرا که شاید مدال ها و قهرمانی ها از خاطر مردم فراموش شوند اما اخلاق مداری و اقدامات جوانمردانه هرگز از یادها پاک نمی شود.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان البرز نقش مربیان در پرورش ورزشکاران اخلاق مدار را بسیار اساسی و مهم دانست و گفت: اگر مربیان ما تنها به مسائل فنی و تک بعدی ورزش نگاه کنند، ورزشکاران نسل بعد ثبات نخواهند داشت و در آینده دیگر شاهد بروز نام آوران ماندگاری همچون جهان پهلوان تختی نخواهیم بود.

وی ادامه داد: از درگذشت مرحوم جهان پهلوان تختی چیزی حدود 50 سال می گذرد اما آنچه که باعث ماندگاری او شده، نام نیکویی است که با ارزش نهادن به مسائل اخلاقی و جوانمردی بدست آورده است، کما این که بسیاری از قهرمانان پر مدال تر از تختی بعد از وی ظهور کردند اما هیچ کدام نتوانستند همچون او جاودان شوند.

عفراتی شکل دهی به شخصیت ورزشکار را از نقش های اصلی مربیان بر شمرد و اضافه کرد: ورزش با کسوت و احترام به بزرگتر عجین شده و حفظ این ارزش به عنوان رسالتی مهم بر دوش مربیان قرار گرفته است، چرا که شخصیت اصلی ورزشکار توسط مربی شکل خواهد گرفت.

این مسئول با تاکید بر لزوم پرورش مسائل اخلاقی در ورزشکاران گفت: لازمه ی اصلی رشد و نمو این موضوعات مهم و اساسی در ورزش، تربیت و توجه صحیح مربیان به ورزشکاران است.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان البرز در پایان تصریح کرد: امیدواریم شاهد روزی باشیم که ورزشکاران به عنوان بهترین و مناسب ترین الگوهای اخلاقی جامعه معرفی و شناخته شوند تا همه آن طور که شایسته است به جامعه ی ورزش و جوانان افتخار کنیم. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز