افزایش دمای هوا ادامه دارد؛

گرمای بی سابقه در استان البرز

۱۳۹۵/۰۴/۳۱ - ۱۶:۲۹:۵۵
کد خبر: ۴۳۵۰۱۰
گرمای بی سابقه در استان البرز
به گزارش برنا " ، مدیرکل سازمان هواشناسی استان البرز از افزایش روند گرم‌تر شدن دمای هوا در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز " ، منصور رحمانیان اظهار داشت: طی روزهای اخیر شاهد افزایش دمای هوا در اکثر مناطق کشور، از جمله استان البرز بودیم که این شرایط در روزهای آینده و تا اواسط هفته بعد ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در شرایطی که روز‌های گذشته مردم ساکن شهرستان کرج، گرمای حدود 40 درجه‌ای را تحمل کردند،‌ باید گفت که در روزهای آینده هوا گرم‌تر نیز خواهد شد.

مدیرکل سازمان هواشناسی استان البرز تصریح کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل داده‌های علمی ثبت شده در مراکز مستقر در نقاط مختلف استان البرز، طی روزهای آینده وضعیت جوی پایداری را همچون دو هفته اخیر شاهد خواهیم بود.

رحمانیان گفت: بر این اساس برای روزهای آینده آسمانی صاف تا کمی ابری و گاهی وزش باد را در پیش داریم.

این مسئول با اشاره به دمای 40 درجه بالای صفر شهرستان کرج در روز چهارشنبه افزود: امروز نیز همین شرایط را داریم، اما فردا دمای هوای مرکز استان البرز یک درجه گرم‌تر می‌شود.

مدیرکل سازمان هواشناسی استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود به دمای هوای شهرستان‌های مختلف این استان در بیست و چهار ساعت گذشته اشاره کرد و بیان داشت: طی این مدت اشتهارد با حداقل 27 درجه و حداکثر 43 درجه بالای صفر گرم‌ترین شهرستان استان البرز بود.

رحمانیان گفت: از سوی دیگر طالقان با حداقل 19 و حداکثر 36 درجه بالای صفر خنک‌ترین شهرستان استان البرز بوده است.

وی یادآور شد: همچنین منطقه دیزین با حداقل 18 و حداکثر 28 درجه بالای صفر همچنان خنک‌ترین منطقه در تمام استان البرز است.

مدیرکل سازمان هواشناسی استان البرز با اشاره به روند گرم‌تر شدن هوا در این استان اظهار داشت: انتظار داریم مردم با مصرف صحیح و اصولی آب، از هدر رفتن این نعمت الهی جلوگیری کنند.

رحمانیان در پایان با بیان اینکه تا پایان تابستان بارش‌های اندکی را شاهد خواهیم بود، گفت: امیدواریم مردم با رعایت الگوهای مصرف، شرایطی را فراهم کنند که آب به میزان کافی و در دسترس همگان قرار داشته باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز