در راستای ارتقاء امور اجتماعی و فرهنگی؛

طرح طلوع مهر در مناطق محروم کرج تا پایان سال ادامه دارد

۱۳۹۵/۰۵/۱۴ - ۰۹:۵۷:۳۹
کد خبر: ۴۴۰۸۰۹
طرح طلوع مهر در مناطق محروم کرج تا پایان سال ادامه دارد
مدیر امور اجتماعی شهرداری کرج گفت: معاونت فرهنگی اجتماعی این دستگاه در راستای ارتقاء امور اجتماعی، فرهنگی و سلامت در مناطق محروم سطح شهر طرح طلوع مهر را از ابتدای سال جاری طی بازه های زمانی مشخص و اولویت بندی های معین در دستور کار قرار داده که تا کنون طرح مذکور در محدوده حصار به اجرا درآمده است.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز " ، محسن برجی امروز گفت : معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرج با عنایت به فرمایشات مقام معظم رهبری در برنامه ششم توسعه، پیرامون اقتصاد مقاومتی، توانمند سازی و خود اتکایی اقشار محروم، تامین رفاه اجتماعی و همچنین فرهنگ سازی و ایجاد زمینه های لازم به منظور تقویت بنیان خانواده و سلامت شهروندان طرح توانمند سازی شهروندان حصار را در قالب ورزش، سلامت و کارآفرینی به مرحله اجرا درآورد.

مدیر امور اجتماعی شهرداری کرج اظهار داشت: در این طرح، منطقه محروم حصار تبدیل به پایلوت فرهنگی  شهر  کرج شده است که با اجرای طرح طلوع مهر شهروندان از آموزش های مختلف در زمینه های اجتماعی، فرهنگی، سلامت و... بهره مند می شوند تا از محرومیت های موجو در این زمینه کاسته شود.

برجی بیان کرد: طرح طلوع مهر در مناطق محروم کرج با برگزاری کارگاههای کارآفرینی ویژه زنان بد سرپرست و بی سرپرست، کودکان کار و خیابان محقق می شود و با استفاده  از هنر و استعداد این قشر بر آنیم تا زیبا سازی منظر شهری را ارتقاء دهیم.

این مسئول بیان کرد: تبدیل حصار به منطقه ای گردشگری و توریست پذیر با توجه به پتانسیل های موجود در این محدوده از جمله رودخانه زیبای حصار از دیگر اهداف برگزاری طرح مذکور تا به امروز بوده است.

وی گفت: برگزاری کارگاهها و همایش های تحکیم بنیان خانواده،پیشگیری از آسیب های اجتماعی با برگزاری کارگاههای خاص برای قشر نوجوان، جوان، میانسال و... برگزاری بازیهای جمعی  ویژه کودکان و نوجوانان از دیگر برنامه های اجرایی این طرح می باشد که در مناطق محروم عملیاتی می شود.

طرح ارائه خدمات به نوجوانان مستعد در حصار، برگزاری جشنواره های مختلف جهت غنی سازی اوقات فراغت شهروندان، برگزاری کارگاه های سلامت در قالب کلاس های دوره ای خود مراقبتی با همکاری  دانشگاه علوم پزشکی و برگزاری دوره های طب سنتی، سلامت جسم و روان از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده در طرح طلوع مهر بود که مدیر امور اجتماعی شهرداری کرج به آنها اشاره کرد.

برجی یادآور شد: برنامه های فرهنگی و اجتماعی طرح طلوع مهر در خط 4 حصار منطقه 11 شهرداری کرج در پایگاههای فرهنگی این منطقه از جمله مسجد فاطمه الزهرا (س) عباس آباد، مسجد صاحب الزمان (عج) خیابان شهید بهشتی، حسینیه موسی ابن جعفر (ع) خیابان انقلاب 12 و پایگاه اجتماعی خط 3 حصار  برگزار شد.

مدیر امور اجتماعی شهرداری کرج در پایان خاطر نشان کرد: در ادامه همین طرح اولین جشنواره تابستانه اوقات فراغت در خط 3 حصار نیز برگزار شده است و این روند همچنان از سوی معاونت مذکور ادامه خواهد داشت تا تمامی شهروندان بصورت عادلانه از برنامه های فرهنگی، اجتماعی و... بهره مند شوند.
 

 

نظر شما