در منطقه ۳ کرج ؛

مسابقه آشپزی در فرهنگسرای گلستان فردیس برگزار شد

۱۳۹۵/۰۵/۱۹ - ۱۰:۴۱:۲۵
کد خبر: ۴۴۳۱۱۹
مسابقه آشپزی در فرهنگسرای گلستان فردیس برگزار شد
مسابقه آشپزی غذای اصیل ایرانی و سنتی شامگاه دوشنبه با حضور فاطمه اسکندری رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج،عبدالله شجاعی معاون فرهنگی هنری در سازمان فرهنگی ورزشی و اجتماعی شهرداری کرج و دیگر بانوان درمحوطه فرهنگسرای گلستان فردیس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا " ، مدیر فرهنگسرای گلستان شهرداری کرج گفت: این مسابقه به‌منظور آشنایی با غذاهای سنتی و محلی و به نمایش گذاشتن هنر آشپزی بانوان به همت سازمان فرهنگی ورزشی، شورای اسلامی شهر و منطقه 3 شهرداری کرج برگزار شد.

معصومه اشجاری گفت : فرهنگ استفاده از غذاهای محلی و سنتی باید در جامعه گسترش یابد؛ خانواده‌ها باید به مصرف غذاهای سالم و سنتی روی‌آورند و غذای فوری و غذاهای صنعتی را از رژیم غذایی خود حذف نمایند.

وی با اشاره به اینکه غذاهای سنتی در سفره ما ایرانیان جایگاه خاصی دارد، گفت: ازنظر سلامت غذایی، غذاهای سنتی و بومی محلی علاوه بر تنوع غذایی از کیفیت و ارزش غذایی بالایی برخوردار هستند.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را اهمیت دادن پخت استفاده از محصولات برنج ایرانی، معرفی غذاهای سنتی و محلی، ترویج فرهنگ استفاده از غذاهای پرانرژی، سالم و سنتی و پرهیز از غذاهای آماده و مضر، آگاهی دادن به مردم در خصوص روش‌های تغذیه سالم و ایجاد نشاط در بین بانوان عنوان کرد.

اشجاری گفت: شرکت‌کنندگان در این مسابقه باید صرفاً غذاهای ایرانی را تهیه و نسبت به ارزش مواد غذایی، صرفه‌جویی و خلاقیت و نوآوری در پخت‌وپز حساسیت داشته باشند.

در پایان این مسابقه به پنج نفر از آشپزان برگزیده، از سوی شورای شهر کرج کارت هدیه اهداء شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز