در نشست سازمان پسماند و دانشگاه محیط زیست تهران؛

بهترین راهکارها برای بازیافت زباله بررسی شد/تلاش برای بهره بری حداکثری از طرح جامع مدیریت پسماند

۱۳۹۵/۰۵/۲۲ - ۱۰:۳۵:۴۹
کد خبر: ۴۴۴۴۸۱
بهترین راهکارها برای بازیافت زباله بررسی شد/تلاش برای بهره بری حداکثری از طرح جامع مدیریت پسماند
قائم مقام سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج گفت: در راستای انتخاب بهترین راهبرد ها به منظور بازیافت زباله و انجام عملیات پسماند در استان البرز جلسه ای با ریاست دانشگاه محیط زیست دانشگاه تهران و تیم همراه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز " ، مجید دودانگه گفت : با تاکید مدیریت شهری کرج تا به حال اقدامات مطلوبی در راستای بازیافت زباله ها در سطح استان البرز صورت گرفته است و در قالب روش های علمی و تجربی تمام تلاش ها برآن بوده است تا محیطی سالم برای شهروندان فراهم شود.

معاون اداری و مالی سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج بیان کرد: همچنین در راستای صیانت از محیط زیست شهری و ارتقاء بهداشت و سلامت شهروندان با تاکید شهردار کرج مقرر شد تا سازمان مدیریت پسماند به همراه معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری این کلانشهر طرح جامع مدیریت پسماند شهر را با جدیت هر چه تمام در سال جاری پیگیری کنند.

دودانگه اظهار داشت: بر این اساس سازمان مدیریت پسماند و معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری کرج جلسه ای را با دانشگاه محیط زیست دانشگاه تهران به دلیل سوابق و تجربه های این دانشگاه در زمینه بازیافت زباله و پسماند تشکیل داد تا در بحث پسماند اقدامات آکادیمک و علمی تر اجرایی شود.

این مسئول گفت: در این جلسه مقرر شد تا دانشگاه محیط زیست دانشگاه تهران با مطالعات کارشناسانه و دقیق طرح جامع مدیریت پسماند شهر کرج را که به همت معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری این کلانشهر بصورت راهبردی مطالعه شده است، مورد بررسی قرار دهد تا بهترین راهکار را برای بازیافت زباله در سطح شهر در نظر بگیرد.

وی ادامه داد: کارخانه بازیافت شهرداری کرج یکی از بهترین و فعال ترین کارخانه های ایران در زمینه مذکور است که روزانه بین هزار و 300 تا هزار و 500 تن زباله را از تمام سطح استان البرز و حتی شهرهای اقماری جمع آوری و بازیافت می کند و عملیات کمپوست و تبدیل آنرا به انرژی نیز تبدیل می نماید.

معاون اداری و مالی سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج یادآور شد: همچنین کارخانه پسماند شهرداری کرج سایت ویژه ای برای زباله های بیمارستانی و عفونی دارد که هر روز این زباله ها را از مراکز درمانی و پزشکی جمع آوری می کند و دستگاه های مخصوصی هم برای انجام بازیافت زباله های مذکور دارد.

دودانگه در پایان اضافه کرد: مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر کرج با پیگیری های سازمان مدیریت پسماند این دستگاه به دنبال آن است تا با توجه به اولویت ها و نیاز های شهر، بهترین روش را برای بازیافت زباله ها و عملیات پسماند در نظر بگیرد و با کمترین هزینه و توجه به مبحث اقتصاد مقاومتی محیط زیست سالمی را برای شهروندان فراهم کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز