رئیس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج :

طرح جامع حمل و نقل و ترافیک طرحی برای ترسیم آینده شهرها است

۱۳۹۵/۰۵/۲۳ - ۰۹:۳۹:۱۷
کد خبر: ۴۴۴۷۷۴
طرح جامع حمل و نقل و ترافیک طرحی برای ترسیم آینده شهرها است
رئیس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج گفت: طرح جامع حمل و نقل و ترافیک طرحی جهت ترسیم آینده شهر ها است که توسعه معابر و شوراح در آینده بیست ساله در آن لحاظ می گردد و در بستر زمان این تغییرات صورت می گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز " ، مجید کاویانی با بیان این مطلب اظهار داشت: با توجه به اینکه اجرای عملیات ترافیکی نیازمند منابع مالی سنگینی می باشد و به لحاظ عدم تامین آن در مدت زمان کوتاه بستر زمانی زیادی جهت اجرای بهینه طرح های ترافیکی نیاز است تا بتوان با طرح های کارسناسی و علمی محورهای ترافیکی همچون اتوبوس، تاکسی، قطار شهری و دوچرخه سواری را مدیریت و اجرا نمود.
 
وی با تاکید بر اینکه اولویت در اجرای طرح های مذکور باید بر مبنای کاهش زمان سفر شهروندان صورت گیرد اذعان داشت: میزگردهایی مبنی بر بررسی اولویت های ترافیکی شهر و بهبود عبور و مرور شهری با حضور نخبگان و کارشناسان این حوزه در شورای شهر برگزار می گردد تا با بررسی عوامل موثر در ایجاد ارزش بر ترافیک شهری این مقوله به صورت کارشناسانه بررسی و اجرا شود.
 
به گفته این عضو شورا مدیریت ارزش یک فرآیند برای افزایش راهکارهای جامع در خصوص مسائل پیچیده شهر از جمله حمل و نقل می باشد که عزم جدی مدیران و مسئولین و ذینفعان شهر برای اجرای این مهم ضروری است.
 
رئیس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج اظهار داشت: مدیریت ارزش به دنبال یک خروجی مناسب در اجرای پروژه ها می باشد و بهبود بازدهی از ویژگی های آن در اجرای پروژه می باشد.
 
کاویانی ایجاد تسهیلات ترافیکی در شهر را از دغدغه های اصلی مدیریت شهری عنوان کرد و افزود: این اقدام منجر به انتظام بخشی در حوزه حمل و نقل و ترافیک شهری و  بالا بردن سطح کیفی زندگی انسانها و برقراری تعامل میان هر یک از مولفه های خود اعم ازاجتماعی، اقتصادی، کالبدی و زیست محیطی می باشد.

 

نظر شما