مدیر عامل سازمان فضای سبز شهرداری کرج گفت:

پنجمین نمایشگاه گل و گیاه در کرج

۱۳۹۵/۰۶/۲۱ - ۱۲:۵۵:۴۴
کد خبر: ۴۵۵۸۰۸
پنجمین نمایشگاه گل و گیاه در کرج
پنجمین نمایشگاه گل و گیاه، بذر، نهال و صنایع وابسته کرج عصر شنبه در باغ گل های پارک چمران کرج با حضور مسئولان استانی، شهرستانی و فعالان محیط زیست گشایش یافت

 پنجمین نمایشگاه گل و گیاه، بذر، نهال و صنایع وابسته کرج عصر شنبه در باغ گل های پارک چمران کرج با حضور مسئولان استانی، شهرستانی و فعالان محیط زیست گشایش یافت.

مدیر عامل سازمان فضای سبز شهرداری کرج در این آیین هدف از افتتاح این نمایشگاه را ایجاد فضایی شادی آفرین برای شهروندان، تقویت روحیه نشاط در بین خانواده ها، ایجاد حس مشارکت جویی بین شهروندان در حفظ و مراقبت ازطبیعت و زیبایی هایی که گل ها و درختان به شهر ما بخشیده اند ذکر کرد.

محمد رضا زین العابدینی افزود: گل های زیبا ، سر سبزی درختان در سطح شهر به خصوص در پارک چمران و باغ گلها حاصل دستان زحمت کشی است که بعنوان باغبان در مجموعه فضای سبز شهرداری کرج مشغول خدمت هستند.

وی با اشاره به تلاش شبانه روزی این عزیزان در زیبایی بخشی ، طراوت و شادابی به کلانشهر کرج خاطرنشان شد: همه ما باید قدر دان زحمات این تلاشگران که این گل های زیبا و رنگارنگ را پرورش داده اند باشیم و با مراقبت از فضای سبز در حفظ شادابی و زیبایی شهرمان بکوشیم.

مدیر عامل سازمان فضای سبز شهرداری کرج ادامه داد: در این مجموعه 8/5 هکتاری ، پنجمین نمایشگاه گل و گیاه کرج با سیصد هزار گل فصلی بر پا شده است تا بار دیگر در بین شهروندان زیبایی طبیعت را که نشان دهنده قدرت خداوند در خلق طبیعت زیبا و مهارت باغبانان در پرورش گل های مختلف در چهار فصل کشور است را به نمایش در آوریم.

وی گفت: با دستان مهربان و پرتوان این باغبانان ، پیاز گل های لاله خریداری شده است برای به نمایش گذاشتن آن ها در جشنواره لاله ها در نوروز 96.

وی با اشاره به استقبال شهروندان از نمایشگاه های گل و گیاهی که در کرج برگزار شده است یادآور شد: ما منتظر حضور گرم شهروندان در این نمایشگاه از امروز به مدت یک هفته هستیم.

شهردار کرج نیز در آیین افتتاح این نمایشگاه گفت: پنجمین نمایشگاه گل و گیاه یک ابتکار خوب و تاثیر گذاردر ترویج فرهنگ مراقبت از فضای سبز است که طی چند سالی که در کرج برگزار می شود آثار مثبت و خوبی را در بین شهروندان داشته است.

علی ترکاشوند اظهار کرد: کارهای زیر بنایی و ماندگاری که با مشارکت اعضای شورای اسلامی و مدیریت شهری در کلانشهر کرج صورت گرفته است قابل مقایسه با شوراهای اسلامی در دوره های قبل و یا از زمان آغاز بکار شهرداری در این کلانشهر نیست.

وی در ادامه از حمایت شورای اسلامی شهر کرج در تصویب طرح و برنامه های مدیریت شهری قدر دانی کرد و افزود: بر پایی چنین نمایشگاه زیبا، اجرای طرح هزار هکتاری کمربند سبز در شمال غربی کرج، تصویب اعتبارات عمرانی به رغم رکود ساخت و سازها ، ایجاد شرایط مناسب برای استفاده از آب خام در آبیاری فضای سبز و پروژه بزرگراه شمالی از جمله اقدامات بی نظیری است که در کلانشهر کرج در حال انجام و به ثمر رسیدن است.

وی تاکید کرد: مدیریت شهری این کلانشهر نیاز به مشارکت همه جانبه شهروندان دارد زیرا یک شهر خوب با شهروندان خوب ساخته می شود.

دادستان عمومی البرز نیز در این آیین گفت: آمده ام تا این نمایشگاه زیبا را با حضور مسوولان و شهروندان افتتاح کنیم تا بار دیگر شعار حفاظت از محیط زیست در اذهان یادآوری شود.

حاجی رضا شاه کرمی افزود: فرهنگ حفاظت از محیط زیست باید در بین شهروندان به یکی از موضوع های مهم زندگی فردی - اجتماعی تبدیل شود چرا که دوست داشتن طبیعت و حس آرامشی که به انسان می دهد موجب سلامت زندگی در بین افراد جامعه می شود.

وی که خود را یکی از حامیان حفاظت از محیط زیست در البرز ذکر کرد یادآور شد: در دستگاه قضایی نیز تلاش می کنیم از هر گونه تعرض و آسیب به طبیعت جلوگیری کنیم و در برخورد با متخلفان نیز قاطع هستیم.

در این آیین از سه نفر از باغبانان به نمایندگی ازباغبانان نمونه فضای سبز کرج فعال در رشد و پرورش سیصد هزار گل به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه تجلیل شد.

پنجمین نمایشگاه گل و گیاه کرج به مدت یک هفته در باغ گل های پارک چمران کرج برای بازدید شهروندان دایر است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز