عزیز صدرنژاد شهردار منطقه ۹ کرج گفت:

تحولات گسترده در فضای سبز منطقه نه شهرداری کرج

۱۳۹۵/۰۶/۲۷ - ۱۵:۰۲:۲۰
کد خبر: ۴۵۸۱۷۷
تحولات گسترده در فضای سبز منطقه نه شهرداری کرج
مدیر منطقه 9 شهرداری کرج به تشریح بخشی از اقدامات حوزه فضای سبز این منطقه طی پنج‌ماهه اول سال جاری پرداخت و گفت: این اقدامات در راستای توسعه سرانه فضای سبز در سطح شهر صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛عزیز صدر نژاد به روند روبه رشد افزایش سرانه فضای سبز در این منطقه طی پنج‌ماهه اول سال جاری اشاره کرد و گفت: تحقق این مهم نشان از اهتمام مدیریت شهری در اجرای طرح‌های مرتبط با توسعه و گسترش فضای سبز دارد.

مدیر منطقه 9 شهرداری کرج از فضای سبز به‌عنوان سرمایه مهم جامعه شهری و لازمه پویایی زندگی شهرنشینی یادکرد و اظهار داشت: فضای سبز شهری بخشی از منظر شهری می‌باشد که علاوه بر تأمین بهداشت محیط شهر، نقش بسیار مهمی در ایجاد سلامت شهروندان دارد.

صدر نژاد در ادامه، کارکرد تفریحی، تعدیل آلودگی هوا، ارتقاء سلامت جسمی و روحی شهروندان و زیباسازی محیط را از مهم‌ترین کارکردهای فضای سبز شهری عنوان کرد و بر ضرورت برنامه‌ریزی به‌منظور توسعه فضای سبز شهری تأکید کرد.

وی با تأکید بر رعایت معیارها و استانداردهای توسعه عرصه‌های فضای سبز، یادآور شد: با توجه به تغییر و تحولات صورت گرفته در گستره زندگی شهرنشینی، ایجاد فضای سبز وسیع از نیازهای ضروری شهری به شمار می‌آید که باید در برنامه‌ریزی‌های شهری موردتوجه مسئولان ارشد قرار بگیرد.

صدرنژاد خاطرنشان کرد: در همین راستا حوزه فضای سبز منطقه 9 شهرداری کرج طرح‌های گسترش فضای سبز را با رعایت آیتم‌های مختلفی اجرایی می‌کند که انتخاب نوع و گونه گیاهی مناسب ازجمله آیتم‌های مهم اجرای این طرح‌ها می باشد.

 

مدیر منطقه 9 شهرداری کرج، از کاشت سه هزار مترگل‌فصلی، هرس 20 هزار اصله از درختان پارک‌ها و عرصه‌های فضای سبز و درختان معابر، کندن یک هزار اصله چاله درخت و کاشت درختان معابر خبر داد.

 

وی همچنین اجرای سیستم آبیاری قطره‌ای به متراژ پنج هزار و 500 متر، کاشت و بهسازی باغچه‌های مدارس سطح منطقه، خاک‌ریزی و کاشت گیاه در سطح منطقه و قطع و جمع آوری درختان خشک ونصب ست های تندرستی و ورزشی در پارک ها را از دیگر اقدامات این منطقه ذکر کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز