لزوم فرهنگ سازی تولید داخلی در جامعه زنان کشور

۱۳۹۵/۰۶/۲۹ - ۰۸:۴۵:۲۵
کد خبر: ۴۵۸۸۸۳
مشاور استاندار و مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری بر ضرورت پر رنگ شدن نقش زنان در فرهنگ سازی مصرف تولید داخلی تاکید کرد.

به گزارش برنا " ، بی بی عصمت سرفرازی  در نشست هم اندیشی بانوان فعال در حوزه ارتباطات و فن آوری اطلاعات که با حضور سرکار خانم دکتر رادفر مشاور وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات در امور زنان و خانواده برگزار شد گفت: با عنایت به توسعه فن آوری اطلاعات و ارتباطات تحولات شگرف و همه جانبه ای در زندگی انسان ایجاد شده است و فرصت های جدید و قابل توجهی در بازار کار فراهم گردیده است. وی افزود:باید بررسی کرد که سهم زنان از محصولات و خدمات ICT چقدر بوده است. موانع فراروی زنان در بهره مندی موثر از فن آوری اطلاعات و ارتباطات چیست ؟ چگونه می توان امکان بهره مندی از این امکانات را برای زنان روستایی و حاشیه نشین فراهم کرد. 

در ادامه وی به نامگذاری سال "  اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل" اشاره کرد و گفت: با عنایت به سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی ازجانب مقام معظم رهبری مدظله العالی و برنامه های 12 گانه اجرایی نمودن این سیاست ها از جمله ارتقا بهره وری ، مردمی کردن اقتصاد ، توسعه اقتصاد دانش بنیان ، گفتمان سازی و فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی ، ارتقا توان تولید ملی و ... باید جایگاه شایسته برای زنان در نقش آفرینی جهت ارتقا این سیاست ها برداشت و صرفا نقش زنان در فرهنگ سازی برای مصرف تولیدات داخلی و مصرف بهینه خلاصه نکرد بلکه نقش زنان در تولید ، اشتغال و ... نیز به خوبی دیده شود. 

سرفرازی به سیاست ها و اقدامات دولت تدبیر و امید در حوزه زنان پرداخت و افزود: با توجه به نگاه دولت و برنامه ریزی معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری در برنامه ششم توسعه ماده ای جهت اعمال رویکرد عدالت جنسیتی در سیاست ها و برنامه ها و طرح های دستگاه های اجرایی لحاظ گردد. 
بر اساس ماده 31 لایحه برنامه ششم توسعه در راستای فرآیند توسعه پایدار و متوازن کلیه دستگاه های اجرایی موظفند با سازماندهی و تقویت جایگاه سازمانی امور زنان و خانواده در دستگاه های اجرایی نسبت به اعمال رویکرد عدالت جنسیتی در سیاست ها، برنامه ها و طرح های خود و ارزیابی آثار تصمیمات در آن چارچوب بر اساس شاخص های ابلاغی ستاد ملی زن و خانواده اقدام نماید.
 
 
 
خبرنگار : عارف طحان
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز