قائم مقام شهرداری کرج:

احداث پل عابر پیاده توریستی و گردشگری در بزرگراه شمالی کرج

۱۳۹۵/۰۷/۰۳ - ۰۹:۱۷:۵۷
کد خبر: ۴۶۰۵۶۶
احداث پل عابر پیاده توریستی و گردشگری در بزرگراه شمالی کرج
در حالی که رئیس سابق کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج پیش از این بر احداث یک پل طبیعت در این کلانشهر تاکید کرده بود، قائم مقام شهردار کرج از پیشنهاد اجرای این طرح بر فراز پل رودخانه در جریان احداث بزرگراه شمالی سخن گفت.

به گزارش برنا  "، محمدرضا رضاپور گفت : محور اهداف احداث بزرگراه شمالی که عملیات طراحی و احداث آن همزمان در حال اجراست، کاهش حجم سنگین ترافیک شهر و استان به واسطه انتقال خودروهای عبوری از درون شهر به خارج آن می باشد.

وی، بیان داشت: طبق برآوردهای زیست محیطی که در خصوص احداث این طرح انجام شده، پیش بینی می شود بین 30 تا 50 درصد از ترافیک اتوبان تهران – کرج – قزوین که از جمله پرترافیک ترین اتوبان های کشور است، کاسته شود.

رضاپور اضافه کرد: در جریان احداث این طرح، تعداد 11 تقاطع و 17 دستگاه پل ساخته خواهد شد که یکی از بزرگترین بخش های این پروژه به پل روی رودخانه کرج با دهانه ای به بالغ بر 500 متر اختصاص دارد.

این مسئول، با اشاره به اینکه تکمیل و احداث پل مذکور به واقع از برجسته ترین بخش های اجرایی پروژه می باشد، اذعان داشت: پایان یافتن این پل به منزله اجرای بخش اعظمی از طرح است چرا که یکی از حساس ترین عملیات مربوط به طرح به آن اختصاص دارد.

به گفته قائم مقام شهردار ایران کوچک، احداث این پل در جبهه نخست کاری طرح قرار دارد و یکی از پیشنهاداتی که برای آن مطرح شده، اجرای پل عابر پیاده ای با شاخص ها و معیارهای فضایی تفرجگاهی و گردشگری است.

وی، ساخت یک زون تفرجگاهی در این منطقه را موجب رونق گردشگری و جذب توریست به شهر کرج و استان البرز قلمداد کرد و افزود: تجربه شهر تهران در احداث پل طبیعت که به منزله اجرای یکی از فنی ترین و حرفه ای ترین پل های پایتخت بود، تجربه ارزشمندی بود که می تواند برای ما مورد استفاده قرار گیرد.

لازم به ذکر است این طرح پیش از این توسط سعید فیروزگاه؛ رئیس سابق کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر برای محدوده خیابان کسری تا پارک تنیس پیشنهاد داده شده بود که به نظر می رسد با افزایش گستره احداث طرح در بزرگراه شمالی و روی منظره طبیعی پل رودخانه کرج، شاهد اتفاقات بهتری در حوزه گردشگری و تفریحی شهر باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز