مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس ، علیرضا عاقل زاده گفت:

طراحی برنامه زمان بندی شده تئاتر انقلاب و دفاع مقدس

۱۳۹۵/۰۷/۰۳ - ۱۳:۱۰:۱۷
کد خبر: ۴۶۰۷۷۷
طراحی برنامه زمان بندی شده  تئاتر انقلاب و دفاع مقدس
مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس از طراحی برنامه زمان‌بندی شده ۲۰ ساله برای این مجموعه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا،  علیرضا عاقل‌زاده که حدود یک ماه قبل به عنوان مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس منصوب شد، در اولین نشست رسانه‌ای خود که از ابتدا زمانی برای پرسش و پاسخ خبرنگاران در نظر گرفته نشده بود، درباره اولویت‌های این مجموعه و اهدافی که برای آن برنامه‌ریزی شده است، سخن گفت.

 

او با اشاره به قدمت ۲۰ ساله این انجمن و طراحی یک برنامه زمان‌بندی ۲۰ ساله گفت: قرار است یک بازخوانی در حوزه تعریف هنر دفاع مقدس و مقاومت داشته باشیم تا تکلیف دیروز، امروز و فردای ما با هنر مقاومت مشخص باشد و به یک تعریف منسجم برسیم.

این مدیر فرهنگی با بیان اینکه این انجمن متولی تئاتر حوزه دفاع مقدس و مقاومت است و به دنبال یک بازخوانی برای تعریف این حوزه خواهد بود، ادامه داد: با توجه به اینکه انقلاب همچنان زنده است، آثاری را برای این بخش باید تولید کنیم، ضمن اینکه حوزه دفاع مقدس هم طوری است که تکلیف برخی همکاران و دوستان با موضوعاتی مثل ضد جنگ مشخص نیست و شاید ما به عنوان متولی چیزی به هنرمندان نداده‌ایم که از آن‌ها انتظار داشته باشیم.

عاقل‌زاده افزود: به همین دلیل قرار است در این باره اقداماتی انجام شود تا هنرمندان در این راستا فعالیت کنند و نسبت به حوزه‌های متعدد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی به شناختی برسند تا براساس آن جریان‌سازی کنیم.

او خاطر نشان کرد که تئاتر ایران همواره مظلوم بوده و تئاتر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس هم زیرمجموعه این مظلومیت قرار دارد. با این حال موضوعات ده‌گانه‌ای در انجمن تعریف شده تا هنرمندان براساس آن‌ها برای تولید متن و اجرا یا برگزاری همایش و کار پژوهشی اقدام کنند.

وی تأکید کرد: انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس توجه ویژه‌ای به متن خواهد داشت و رویکرد نقدمحوری براساس تجزیه و تحلیل را رویکرد خود قرار می‌دهد. به همین دلیل مبنای انجمن را براساس کار پژوهشی قرار داده‌ایم و قصد داریم ۱۰ درصد از بودجه انجمن را به فعالیت‌های پژوهشی کاربردی اختصاص دهیم.

عاقل‌زاده همچنین با اشاره به خالی بودن جای تئاتر مستند، تئاتر استراتژیک و کم توجهی به تئاتر کودک و نوجوان گفت:‌ باید همان‌طور که جریان نقد سینما بالنده شده است، در تئاتر هم این اتفاق بیفتد و قرار است شنبه‌ها در تماشاخانه «سرو» جریان نقد آثار این مجموعه و نیز بعدها مجموعه‌های دیگر را در برنامه بگنجانیم.

 

در بخش دیگری از این نشست، پرویز رادی دهنوی مدیر تماشاخانه «سرو» هم با اشاره به اینکه طراحی و ساخت این تماشاخانه ایده خوبی بوده است، اولویت‌های اجرای نمایش در آن را آثاری با موضوع دفاع مقدس و نیز آثار اقتباسی معرفی کرد.این موضوع مورد تأکید سردار جواد جباری مدیر بنیاد فرهنگی روایت نیز قرار گرفت و او تأکید داشت که دلیل مهمترین نقدهایی که به تئاترهای دفاع مقدس و انقلاب وارد می‌شود ناشی از ضعف پژوهش است.

در این نشست که چند مجموعه کتاب از آثار تقی اکبرزاده در حوزه پژوهشی تئاتر مقاومت رونمایی شد، ۱۵ دقیقه وقت به خبرنگاران داده شد تا سوالات خود را مطرح کنند که به دلیل کمبود زمان و تناسب نداشتن عنوان برنامه (نشست رسانه‌ای) و برنامه‌ریزی برای برگزاری اولین نشست مدیرعامل جدید انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس، سوالی از سوی اهالی رسانه مطرح نشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز