رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران :

میانگین سنی جانبازان ۶۵ سال است

۱۳۹۵/۰۷/۰۹ - ۱۱:۴۵:۳۰
کد خبر: ۴۶۳۴۱۴
میانگین سنی جانبازان ۶۵ سال است
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در کرج گفت: بازنگری قانون جامع ایثارگران در مراحل پایانی قرار دارد.

به گزارش برنا " ، حجت الاسلام سید محمد علی شهیدی محلاتی دراولین همایش سراسری تشکل‌های شاهد و ایثارگر که صبح امروز(هفتم مهر)، در اردوگاه ایثار واقع در کردان برگزار شد، اظهار کرد: هفته دفاع مقدس یادآور دلاوری های مردانی است که برای دفاع از خاک و ناموس خود از جانشان گذشتند.
وی ادامه داد: امروز وظیفه همه ما است که در مسیر نورانی شهداو رزمندگام قدم برداریم و بتوانیم پاسدار اماناتی که به دست ما سپرده‌اند باشیم .
شهیدی محلاتی با اشاره به نحوه ایجاد تشکل سراسری بنیاد شهید افزود: این تشکل به صورت خود جوش و برای اولین بار درکشور شکل گرفته است .
معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران  در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به جمعیت بنیاد شهید کشور گفت:این بنیاد سه میلیون و 250 هزار نفر جمعیت دارد . 
وی ابراز کرد: بنیاد شهید سال 58 با دستور بنیان گذار کبیر انقلاب با هدف رسیدگی به وضعیت ایثارگران و انجام اقداماتی برای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه  تشکیل شد .
وی بیان کرد: با شروع جنگ تحمیلی، دایره وظایف بنیاد شهید روز به روز توسعه یافت و امروز به جامعه بزرگی تبدیل شده که نیاز است تشکل های مختلف مربوط به آن در استان ها ایجاد شود.
معاون رئیس جمهور در ادامه  صحبت های خود به میانگین سنی جانبازان اشاره کرد و افزود: میانگین سن والدین شهدا ۷۰ الی ۸۰ سال و متوسط سنی جانبازان در مرز ۶۵ سالگی قرار دارد.
شهیدی با تاکید بر این که باید تا جایی که در توان داریم جایگاه شهدا و خانواده آنها را ارج بنهیم گفت: طرح سپاس با هدف قدردانی از ایثارگران کشور اجرایی شده که طی آن با 420 هزار ایثار گر دیدار داشته ایم .
معاون رئیس‌جمهور  همچنین به تعداد فرزندان نخبه از جامعه شهدا اشاره کردو ادامه داد: هفت  هزار فرزند نخبه از جامعه شهدا و ایثارگران در کشور وجود داردکه باید زمینه لازم برای شکوفایی استعدادهای آنها فراهم شود .
 شهیدی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به اجرای قانون جامع ایثارگران اشاره کرد و افزود: این قانون از نه سال پیش نوشته و در شورای نگهبان بررسی اما ابلاغ و اجرایی نشده بود.
وی گفت: طی جلساتی با شخص رئیس جمهور مسائل مد نظر قانون جامع ایثارگران مطرح، بررسی و سرانجام قانون جامع ایثارگران ابلاغ و اجرا شد.
وی  اضافه کرد: بدون شک هر قانونی که در جهت رفع مشکلات ایثارگران باشد اجرایی می شود اما باید امکانات لازم دراین زمینه را داشته باشیم.
این مسئول در پایان یادآورشد: قانون جامع ایثارگران  نیاز به  تجدید نظر دارد که این امر در مراحل پایانی قرار دارد .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز