فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز گفت :

عدم امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ، فساد و تباهی به دنبال دارد

۱۳۹۵/۰۷/۱۱ - ۱۳:۵۹:۱۰
کد خبر: ۴۶۴۳۸۸
فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) البرز از عملکرد ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان انتقاد کرد و گفت: متاسفانه برخی مسئولان در این حوزه کم کاری می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا ، سردار علی استاد حسینی امروز (11مهر)، در نشست خبری با اصحاب رسانه که مناسبت آغاز هفته امر به معروف و نهی از منکر برگزار شد، اظهارکرد: امر به معروف و نهی از منکر دو واجب الهی هستند که در طول سال باید به آن ها پرداخته شود اما برای تاکید بیشتر به این مهم هفته اول محرم را به عنوان هفته امربه معروف و نهی از منکر نامگذاری کرده‌اند.

وی بر ضرورت گسترش این دو واجب الهی در جامعه تاکید کرد و گفت: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه کمرنگ شود فساد و تباهی جامعه را فرا می گیرد.

استاد حسینی با انتقاد از کم توجهی مردم و مسئولان نسبت به احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، ابرازکرد: متاسفانه مردم تصور می کنند توجه به این مقوله وظیفه نهاد خاصی است و مسئولان نیز چنان که باید به این مهم توجه نمی کنند.

این مسئول تصریح کرد: دوسال از تشکیل ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان می گذرد اما به دلیل بی توجهی و عدم باور پذیری برخی مسئولان این ستاد فعالیت قابل توجهی نداشته است.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) البرز در ادامه از حوزه های مختلف امر به معروف و نهی از منکر سخن به میان آورد و گفت: متاسفانه اولین مسئله ای که با بیان این واجب الهی به ذهن خطور می کند برخورد با بدحجابی است و در حال حاضر امر به معروف و نهی از منکر به مسئله حجاب ختم می شود، هرچند توجه به حجاب به عنوان منکری که بستر بسیاری از فساد ها را در جامعه هموار می کند لازم و ضروری است اما امر به معروف و نهی از منکر حوزه عبادی، اخلاقی و معاملاتی را هم شامل می شود.

وی با بیان اینکه غیبت، دروغ، تهمت، رشوه خواری، زمین خواری و تبعیت از دشمن از جمله منکراتی است که کمتر به آن توجه می شود، گفت: امروز برخی برای دشمنان فرش قرمز پهن می کنند و به دنبال ترویج اسلام آمریکایی در جامعه هستند، چنین افرادی با عملکردشان بی توجهی به امر به معروف و نهی ازمنکر را در جامعه رونق می دهند و مردم را نسبت به موضع آشتی با دشمن بی تفاوت می کنند.

این مسئول در پایان گفت: اجرای امر به معروف و نهی از منکر شرایطی را می طلبد که افراد باید آن را مورد توجه قرار دهند به عنوان مثال فردی که غیبت می کند نمی تواند دیگران را از غیبت کردن نهی کند بنابراین باید توجه داشته باشیم که کاری را از دیگران بخواهیم که ابتدا خود عامل آن باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز