رئیس شورای اسلامی شهر کرج :

محرم ماه تقرب به فرهنگ علوی و عاشورایی است

۱۳۹۵/۰۷/۱۲ - ۱۰:۳۴:۱۳
کد خبر: ۴۶۴۷۶۸
محرم ماه تقرب به فرهنگ علوی و عاشورایی است
رئیس شورای اسلامی شهر کرج گفت: عاشورا ماه تقرب به فرهنگ علوی و عاشورایی است، اسلام در محرم و صفر متجلی می شود و زنده می ماند.
به گزارش برنا " ، محمود دادگو با بیان این مطلب افزود: تا زمانی که نام و یاد امام حسین (ع) و شهدای عاشورا در تاریخ می درخشد، شهدای ما نیز در یادها مانده و فراموش نخواهند شد.
 
وی با اشاره به دوران هشت سال دفاع مقدس، افزود: رسالت حسینی و جهادی رزمندگان و شهداء در میدان نبرد حق علیه باطل در هشت سال به وقوع پیوسته و امروز رسالت زینبی ما رساندن پیام خون شهدا به نسل های آینده است. رئیس شورای اسلامی شهر کرج با تاکید بر روحیه اسکتبارستیزی ملت ایران که در سال های اخیر به نقطه اوج خود رسیده است، اظهار داشت: شرایط امروز کشور مصداق «کل ارض کربلا و کل یوم عاشورا» است.
 
دادگو، انقلاب اسلامی را عامل تداوم نهضت حسینی (ع) دانست و ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم، ماه مظلومیت و شهادت افزود: هر چند گذر زمان بسیاری از رسوم و سنت ها را دستخوش تغییر کرده و ماهیتی جدید به آنها بخشیده است اما ویژگی بارز فرهنگ عاشورایی مصون ماندن آن از خطر انحراف و تحریف است که این مهم جزو امداد غیبی و معجرات الهی در عصر کنونی به شمار می رود.
 
رئیس پارلمان شهری کرج یکی دیگر از ویژگی های بارز فرهنگ عاشورایی را تنوع جذب مخاطب برشمرد و خاطر نشان کرد: در ایام ماه محرم که مجالس عزاداری حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در مساجد، حسینیه ها، تکایا و هیئت های مذهبی برگزار می شود، شاهد حضور تمامی آحاد مردم هستیم و هر کسی با زوایه نگاه خودش به وقایع تاریخی تاسوعا و عاشورای حسینی می نگرد و مهمتر آنکه تاکید بر مظلومیت و حقانیت سید و سالار شهیدان و یاران با وفای ایشان جزو برداشت ها و تفاسیر مشترک از این واقعه است.
 
دادگو ادامه داد: به بیانی دیگر، عاشورا تولد دوباره اسلام و عامل زنده ماندن ارزش های دینی و اصول اعتقادی از جمله فریضه ی امر به معروف و نهی از منکر در برهه ای از تاریخ است که غبار بی بصیرتی چشمان اکثر مردم را کور کرده بود.
 
رئیس شورای اسلامی شهر کرج بیان کرد: عاشورا گرچه با تلخ ترین و غم انگیزترین وقایع گره خورده اما یکبار و برای همیشه راه سازش و کوتاه آمدن در برابر تجاوز غارتگران و زورگویان را سد کرده است.
 
وی، هر از یک عناصر هویتی و شخصیت های کربلا را اسوه های حقیقی و جاودان انسانیت برشمرد و گفت: هر یک از آن بزرگواران به تنهایی دانشگاه علم و معرفت هستند و در مکتب عشق آنان هزار شهید گلگون کفن و لاله به خون خفته پرورش یافته و درخت تناور انقلاب اسلامی از خون همین لاله های سرخ سیراب شده و قد برآورده است؛ ایران اسلامی سفیر و مبلغ درجه اول فرهنگ عاشورایی در سطح جهان است و ان شاء ا... پرچم های سرخ و سیاه عزای محرم تا لحظه ظهور منجی عالم بشریت در خاک کشورمان برافراشته خواهد ماند تا پرچم و درفش حقیقی در دستان حسین زمانه مهدی موعود (عج) آخرین یادگار سلاله امامت و منتقم کرب و بلا آرام گیرد.
 
دادگو، کربلا را نقطه اتصال زمین و آسمان در مقطعی از تاریخ ذکر کرد و ادامه داد: گرچه یزدیان زمانه با سپاه ده ها هزار نفری به سمت کوچک کاروان بزرگ امام حسین (ع) یورش آوردند و با شنیع ترین و وحشیانه ترین جنایت های از شکافتن حنجره حضرت علی اصغر (ع) شش ماهه تا کشیدن معجر از سر زنان و شکنجه اسرا، سعی در نابودی اسلام و مبلغان اصیل آن تا همیشه تاریخ داشتند اما غافل از آنکه از هر قطره خون شهدای ارض کربلا و یوم عاشورا هزاران شهید جان بر کف و در قرن ها پس از این واقعه سر از خاک برآوردند و با بیرون راندن طاغوتیان از خاک وطن به جهانیان ثابت کردند که فرهنگ عاشورایی تا همیشه تاریخ چراغ راه و قطب نمای مسیر برای پاکسازی جهان از ظلم ظالم و دست اندازی مزدوران خواهد بود.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز