بهروز ورمحمدی :

لزوم شناسنامه دار شدن دست فروشان کرج/ برای رفع مشکلات نباید سلیقه ای عمل کرد

۱۳۹۵/۰۷/۱۵ - ۱۱:۳۴:۰۸
کد خبر: ۴۶۶۲۴۴
لزوم شناسنامه دار شدن دست فروشان کرج/ برای رفع مشکلات نباید سلیقه ای عمل کرد
مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار و فرآورده های کشاورزی شهرداری کرج بر لزوم شناسنامه دار کردن دست فروشان در این کلانشهر تاکید کرد و خواستار همکاری و تعامل دستگاه های مرتبط برای رفع مشکلات این حوزه شد و گفت: در این حوزه نباید جزیره ای و سلیقه ای عمل کرد.

به گزارش برنا "،  بهروز ورمهمدی در اولین میزگرد تخصصی "پدیده دست فروشی، آثار و پیامدها، راهکارها و نقش دستگاه های اجرایی" که با حضور مسئولان، مدیران شهری، صاحب نظران و کارشناسان اجتماعی در سالن جلسات شورای اسلامی شهر کرج برگزار شد، اظهار داشت: دست فروشی یک پدیده اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و به شدت نیازمند فرهنگسازی است و رفع مشکلات این حوزه جز با همکاری و تعامل سایر دستگاه های مرتبط محقق نخواهد شد.
 
وی افزود: دست فروشی در جامعه امروزی نه تنها موجب هدررفت انرژی کار می شود بلکه به دلیل اینکه این قشر مالیاتی برای فعالیت خود به دولت پرداخت نمی کنند، ناخواسته موجب آسیب اقتصادی نیز می شوند.
 
این مسئول با اشاره به اینکه دست فروشی تنها مختص ایران نیست، به تجربه برخی کشورها در برخورد با پدیده دست فروشی اشاره و عنوان کرد: آفریقای جنوبی، کنیا، اتیوپی، آمریکای جنوبی، مکزیک، مالزی و کشورهای اروپایی از جمله مناطقی هستند که در ارتباط با این مقوله اقداماتی را انجام و سعی در رفع مشکل مربوطه را دارند.
 
ورمهمدی ادامه داد: برای رفع مشکلات این حوزه در کلانشهر کرج نباید سلیقه ای و جزیره ای عمل کرد بلکه ضروری ست کارگروه های تخصصی با حضور کارشناسان و صاحب نظران این حوزه تشکیل شود تا بتوان به شناسایی نقاط قوت و ضعف، فرصت دها و تهدیدها پرداخت و به نتایج خوبی دست یافت.
 
مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری کرج یادآور شد: در واقع برخورد فیزیکی یا جمع آوری دست فروشان به تنهایی، راهکار مناسبی برای ساماندهی این قشر نیست بلکه باید کار کارشناسی نظیر بررسی ابعاد راه اندازی شب بازارها در یک چارچوب مشخص و قانونی انجام شود که موفقیت در اجرای چنین طرح ها و اقداماتی نیازمند همکاری دستگاه های مرتبط از جمله دستگاه قضا، نیروی انتظامی، اصناف، بهداشت، تعزیرات و ... می باشد.
 
وی گفت: در این زمینه راه اندازی شب بازارها در کرج مانند کلانشهر تهران می تواند تا حدودی مشکلات در این حوزه را رفع کند تا بتوان علاوه بر عدالت در ارایه خدمات به مناطق محروم، هماهنگی و تعامل سایر دستگاه ها را از آن خود کرد.

 

 

خبرنگار : سید فرید ایزدی

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز