سعید فیروزگاه :

۱۲۰۰ هکتار بافت فرسوده در کرج

۱۳۹۵/۰۷/۱۹ - ۱۱:۵۶:۰۲
کد خبر: ۴۶۷۸۹۶
۱۲۰۰ هکتار بافت فرسوده در کرج
عضو شورای شهرکرج گفت: شهرداری نگاه ویژه‌ای به بازسازی بافت فرسوده مناطق محروم دارد.

سعید فیروزگاه درگفت وگو با خبرگزاری برنا ، اظهارکرد: طبق برنامه پنجم توسعه شهرداری موظف است سالانه 10 درصد از بافت فرسوده شهری را بازسازی کند.

وی ادامه داد: با احتساب معابرفرسوده، درحال حاضر هزار  200 هکتار بافت فرسوده در کلانشهر کرج وجود دارند که متاسفانه اقدام قابل توجهی برای بازسازی آنها صورت نگرفته است.

فیروزگاه خاطرنشان کرد: اگرچه بافت فرسوده تمامی مناطق شهری جزء برنامه‌های شهرداری برای بهسازی است ولی شهرداری کرج برای بازسازی بافت فرسوده مناطق محروم اهتمام ویژه‌ای دارد.

وی ادامه داد: مناطق فرسوده بافتی متراکم دارند و اغلب واحدهای مسکونی ساخته شده درآنها از استحکام و ایمنی مناسبی برخوردار نیستند.

این مسئول توضیح داد: برای تشویق ساکنان این مناطق به احیا و بازسازی واحدهای مسکونی خود طرح‌های ویژه‌ای درحال اجرا است.

فیروزگاه تصریح کرد: برای تشویق مردم به نوسازی صدور جواز ساخت با تخفیف 80 تا 100درصدی و همچنین معرفی به بانک برای دریافت تسهیلات نوسازی با بهره کم صورت می‌گیرد اما هنوز استقبال چندانی از این مورد وجود نداشته است.

عضو شورای شهر کرج یادآورشد: برای بازسازی بافت‌های فرسوده کرج به درخواست شهرداری چهار دفتر تسهیل‌گری نوسازی ایجاد شده که شهروندان می‌توانند با مراجعه به این دفاتر نسبت به نوسازی واحدهای مسکونی خود اقدام کنند.

عضو کمیسیون عمران شورای شهر کرج در پایان گفت: اگر بافت‌های فرسوده کرج به موقع و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته احیا شوند در صورت وقوع حوادث خسارات مالی و جانی به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز