مدیرامورآب و فاضلاب شهرستان فردیس :

تاکنون ۹۰۰ فقره انشعاب غیرمجاز آب در فردیس شناسایی شده است

۱۳۹۵/۰۷/۲۶ - ۱۲:۲۰:۵۸
کد خبر: ۴۷۰۱۲۶
تاکنون ۹۰۰ فقره انشعاب غیرمجاز آب در فردیس شناسایی شده است
مدیرامورآب و فاضلاب شهرستان فردیس با اشاره به مشکلات ناشی از انشعاب های غیرمجاز گفت: تاکنون بیش از 900 فقره انشعاب غیرمجاز آب در این شهرستان شناسایی شده است.

مهدی نظری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرگزاری برنا ، افزود: این انشعاب ها بیشتر در ساختمان های 20 واحدی است که طی 8 سال گذشته به عومل آنها اخطار داده شده است.

وی ادامه داد: اغلب انشعاب های غیرمجاز بخشی از هزینه را پرداخت کرده اند اما به علت اینکه شهرداری مجوز حفاری برای آنها صادر نکرده است این انشعاب ها هنوز به مجز تبدیل نشده اند و مالکان به علت اسکان خودسرانه از شبکه های آب به صورت غیر مجاز استفاده می کنند.

نظری گفت: به رغم قطع اینکه چندین بار توسط شرکت آبفا، این انشعاب ها قطع می شود اما مالکان واحدها خودسرانه دوباره انشعاب ها را وصل می کنند.

وی افزود: لازم است به صورت موقت برای هر مجتمع مسکونی یک کنتور

آب وصل شود تا حداقل بتوان بخشی از هزینه های آبفا را تامین کرد.

نظری بیان داشت: سال گذشته با پیگیری و اخطارهای مکرر 170 واحد مسکونی دارای انشعاب آب مجاز شدند.

وی به مشکلات ناشی از فعالیت یک شرکت آبرسانی خصوصی در شهرک ناز فردیس اشاره کرد و افزود: این منطقه از یک چاه خصوصی استفاده می کند لیکن شرکت آبرسانی خصوصی به تعهدات خود در قبال شهرداری عمل نکرده است.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان فردیس گفت: درحوزه فعالیت این شرکت آبرسانی خصوصی کنتورآب به مردم واگذار نشده بود که با پیگیری های صورت گرفته از سوی آبفا و همکاری شهرداری منطقه 3 کرج 248 واحد نصب شده است.

نظری افزود: انشعاب غیرمجاز آب علاوه بر زیان اقتصادی بدلیل عدم نصب شیر برگشت، احتمال آلوده کردن شبکه آب را نیز افزایش داده و سلامت آب منطقه را تهدید می کند و امیدواریم شهرداری ها با استفاده از توان و اختیارات قانونی خود بتوانند از ساخت و ساز غیرمجاز و آسیب های این چنینی ناشی از آن جلوگیری کنند.

وی در بخش دیگر سخنان خود به برداشت آب باغات، نیروگاه منتظر قائم و خشکسالی آب رودخانه کرج اشاره کرد،گفت: فردیس با بحران جدی آب مواجه بود که با همکاری ادارات و فرمانداری فردیس با استفاده از این فرایند حدود 10 حلقه چاه جدید در این شهرستان حفر شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز