معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری البرز گفت:

طرح مدیریت جامع حوضه آبخیز استان به صورت آزمایشی درشهرستان طالقان انجام شد

۱۳۹۵/۰۷/۲۸ - ۱۳:۴۰:۵۰
کد خبر: ۴۷۱۲۰۹
طرح مدیریت جامع حوضه آبخیز استان به صورت آزمایشی درشهرستان طالقان انجام شد
به گزارش خبرگزاری برنا، هیربد معصومی روز چهارشنبه در نشست کارگروه استانی در حوضه آبخیزداری افزود: سه چالش عمده پیش روی بشر قرن 21 شامل تغییرات اقلیمی، کمبود آب شیرین و بیابان زایی است که حفظ و احیای مراتع و به عبارتی حفاظت از منابع طبیعی می تواند هر سه دغدغه بشر را کاهش دهد.

به گزارش خبرگزاری برنا، هیربد معصومی روز چهارشنبه در نشست کارگروه استانی در حوضه آبخیزداری گفت: با ارائه طرح های مدیریت جامع منابع طبیعی در حوضه های آبخیز امکان تجمیع فعالیت ها،سرمایه ها و به کارگیری مشارکت جوامع محلی در راستای رفع مشکلات موجود فراهم خواهد شد.

معصومی، هدف اصلی از طرح جامع مدیریت حوضه آبخیز را ایجاد رابطه سیستماتیک بین مراحل مختلف مطالعه و بررسی ارتباط کلیه اجزا تاثیر گذار در حوضه آبخیز و تاثیر هر یک بر عملکرد اکو سیستم دانست.

وی گفت: به دنبال سیاست های اقتصاد مقاومتی در کشور و به تبع آن در استان البرز اجرای طرح های آبخیزداری مبتنی بر اقتصاد مقاومتی در استان البرز انجام می شود.

معاون استاندارالبرز افزود: طرح مدیریت جامع حوضه آبخیز می تواند در تمام ابعاد موثر در توسعه پایدار باشد و اهمیت بیشتری در حوزه روستایی دارد.

وی ادامه داد: یکی از سیاست های دولت تدبیر و امید کم کردن اختلاف توسعه جهانشمول بین روستا و شهرها به منظور ارتقا سطح کیفیت زندگی است؛ به همین منظور نیز در شهرستان ها کارگروه متناظر با مدیریت فرمانداران تشکیل می شود.

در این جلسه از کارگروه استانی حوضه آبخیزداری،مقرر شد جلسه بعدی بصورت میدانی در طالقان و با حضور دهیاران و اعضای شوراهای روستایی، تشکیل شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز