۲هزار مددجوی البرزی زائر حریم قدس رضوی شدند

۱۳۹۵/۰۸/۰۴ - ۱۴:۳۴:۴۰
کد خبر: ۴۷۴۰۱۶
۲هزار مددجوی البرزی زائر حریم قدس رضوی شدند
2 هزار مددجوی تحت حمایت کمیته امداد البرز در قالب 13کاروان زیارتی جداگانه شامل دانشجویان ، بانوان سرپرست خانوار ، سالمندان و خانواده های شرکت کننده در دوره های آموزش خانواده به زیارت بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا (ع) در مشهد مقدس اعزام شدند.

 علی سالارکیا مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز روز سه شنبه در گفت و گو با خبرگزاری برنا افزود:هزینه های این طرح از محل اعتبارات این نهاد و کمک های خیرین در طرح شوق زیارت تامین شده است .

 

وی گفت: اولویت اعزام مددجویان به مشهد مقدس با کسانی است که سال های طولانی توفیق تشرف به حرم رضوی را پیدا نکرده اند.

سالارکیا با اشاره به اینکه در مجموع رقمی معادل 6 میلیارد ریال بابت اعزام این کاروان ها به مشهد مقدس هزینه شده است ، ادامه داد:هدف از برگزاری این اردوها تقویت ارزش ها و باورهای دینی ، ایجاد نشاط معنوی ، انس بیشتر با ائمه اطهار (ع) و بهره گیری از برنامه های فرهنگی تدوین شده در حرم رضوی است .

وی همچنین با تاکید بر اینکه امسال و در طول فصل تابستان حدود یک هزار نفر از دانش آموزان و دانشجویان تحت حمایت این نهاد در البرز به اردوهای مختلف زیارتی و تفریحی اعزام شده اند ، گفت : توجه به غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان و دانشجویان با برنامه ریزی لازم انجام و توانمندسازی فرهنگی و اقتصادی به صورت همزمان در این نهاد اجرا می شود.

سالارکیا با اشاره به طرح ' شوق زیارت ' خاطرنشان کرد:مطابق این طرح مددجویان تحت حمایت این نهاد با مساعدت مالی خیرین و مردم نیکوکار استان البرز به مشهد مقدس اعزام می شوند و امسال بر اساس برنامه تدوین شده حدود 4 هزار نفر از افراد کهنسال و نیازمندانی که تاکنون به زیارت امام رضا (ع) مشرف نشده اند و یا سالهای متمادی از زیارت قبلی آنان می گذرد با تعیین اولویت مشمول این خدمت هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز یادآور شد : همه مددجویان ، دانشجویان و دانش آموزان شرکت کننده در این اردوها طبق هماهنگی به عمل آمده با تولیت آستان قدس رضوی در مدتی که مهمان امام رضا (ع) هستند از غذای متبرک حضرت و برنامه های متنوع فرهنگی و دینی مانند نوحه سرائی و شعرخوانی آستان مقدس رضوی نیز بهره مند خواهند شد.

وی بیان کرد: کمیته امداد در کنار برگزاری سایر طرح ها که به منظور جمع آوری کمک های مردمی در جهت رفع مشکلات معیشتی نیازمندان انجام می شود با تعامل با خیرین نیکوکار کمک های مشخصی را نیز برای اعزام فقرا به اماکن زیارتی جذب می کند

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز