تا سال ۱۴۲۰ جمعیت البرز به هفت میلیون نفر می‌رسد

۱۳۹۵/۰۸/۱۱ - ۱۰:۴۲:۱۱
کد خبر: ۴۷۶۹۹۴
مدیرعامل سازمان آب منطقه‌ای استان البرز با بیان اینکه با روند رشد کنونی جمعیت البرز تا سال 1420 به هفت میلیون نفر خواهد رسید، گفت: با توجه به این موضوع انتظار می‌رود برای تامین آب شرب این جمعیت 646 میلیون مترمکعب آب در اختیار داشته باشیم.

مهندس بهزاد پارسا در گفت و گو با خبرگزاری برنا ، گفت: از ابتدای سال آبی جاری تاکنون 9 میلیمتر در البرز بارندگی داشته‌ایم که این رقم در مدت مشابه سال گذشته 50 میلیمتر بود.

پارسا به میانگین کشوری بارش در این مدت اشاره کرد و گفت: در کشور نیز به طور میانگین در این مدت هفت میلیمتر بارندگی داشته‌ایم.

وی از کاهش 59 درصدی بارش کشور نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: این کاهش در استان البرز 81 درصد برآورد می‌شود.

پارسا در بخش دیگری از سخنان خود به رشد بیش از سه درصدی جمعیت در استان البرز اشاره کرد و گفت: با این روند رشد انتظار می‌رود در سال 1420 جمعیت استان البرز به هفت میلیون نفر برسد.

مدیرعامل سازمان آب منطقه‌ای استان البرز در ادامه به ذخایر آب استان اشاره و اعلام کرد: در حال حاضر کل ظرفیت آب استان البرز دو میلیارد و 18 میلیون مترمکعب برآورد می‌شود.

وی ادامه داد: یک میلیارد و 263 میلیون مترمکعب از این ظرفیت را آب‌های سطحی و 755 میلیون مترمکعب از این ذخایر را آب‌های زیرزمینی تشکیل می‌دهد.

این مسئول آماری از تعداد چاه، چشمه و قنات‌های استان را ارائه کرد و گفت: در حال حاضر هزارو677چاه، هزارو760 چشمه و 157 قنات در استان البرز وجود دارد.

پارسا در بخش دیگری از سخنان خود به آب مورد نیاز برای جمعیت هفت میلیون در سال 1420 اشاره کرد و خاطرنشان کرد: تامین آب شرب این جمعیت به 646 میلیون مترمکعب ذخیره نیاز دارد و این در حالی است که ما هم اکنون برای تامین آب شرب جمعیت کنونی استان 71 میلیون مترمکعب کمبود داریم.

این مسئول در ادامه از میزان مصرف آب در بخش‌های مختلف گفت و اعلام کرد: 22 درصد از آب استان در بخش شرب، سه درصد صنعت و 75 درصد نیز در بخش کشاورزی مصرف می‌شود.

وی با بیان اینکه مصرف آب در بخش کشاورزی بیش از سایر بخش‌هاست گفت: این آب در 77 هزار هکتار از زمین‌های زراعی و باغی استان مصرف می‌شود.

پارسا با اشاره به اینکه در بخش صنعت 35 میلیون مترمکعب آب مصرف می‌شود گفت: متاسفانه در بازچرخانی آب تاکنون کاری انجام نشده است.

مدیرعامل سازمان آب منطقه‌ای استان در پایان اعلام کرد: ما 94 درصد از آب‌های تجدیدپذیر خود را مصرف می‌کنیم در حالی که استاندارد جهانی برداشت از آب‌های تجدیدپذیر 40 درصد است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز