نخستین همایش استانی طرح کاشف درالبرز برگزار شد

۱۳۹۵/۰۸/۱۶ - ۱۴:۲۰:۱۳
کد خبر: ۴۷۹۲۲۵
نخستین همایش استانی طرح کاشف درالبرز برگزار شد
نخستین همایش استانی طرح کاشف به کوشش پژوهش سرای دانش آموزی معلم آموزش و پرورش ناحیه یک کرج روز یکشنبه در سالن امام علی (ع) کرج برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش البرز در این همایش گفت: آموزش و پرورش بهترین نهاد فرهنگی ، اجتماعی و تربیتی در کشور است که متولی امر تعلیم و تربیت دانش آموزان و تامین کننده نیروی انسانی برای آینده کشور است.

عباس سلطانیان اظهارکرد: آموزش و پرورش نیروی حال و آینده ایران اسلامی را تربیت می کند در حالی که هیچ دانشگاهی در تربیت نیروی انسانی در جامعه این نقش و اهمیت را ندارد.

وی با اشاره به نیاز سنجی های دانش آموزان در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خاطر نشان شد: دراین سند ملی برای دانش آموزان 6 ساعت تربیتی و 6 ساعت آموزشی در عرصه تعلیم و تربیت پیش بینی شده است که یکی از آن ساحت ها مربوط به اقتصاد و حرفه آموزی دانش آموزان است.

سلطانیان گفت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به گونه ای برای دانش آموزان برنامه ریزی شده است که دانش آموزان همزمان با پایان تحصیلات ، یک مهارت نیز کسب کرده باشند.

وی در ادامه از طرح کاشف به عنوان یک عامل مهم در هدایت دانش آموزان به سوی کسب مهارت حرفه ای در کنار تحصیل نام برد و یادآورشد: رویکرد این طرح مهم کارآفرینی ،ایجاد انگیزه ، شناسایی توانمندی های فردی در کسب مهارت آموزی و گلچین کردن استعدادهای ویژه در زمینه ایجاد فرصت های شغلی به سبک کارآفرینی در کشور است.

معاون آموزشی اداره کل آموزش و پرورش البرز بیان کرد: در سال تحصیلی گذشته از بین یک میلیون و 800 هزار دانش آموز شرکت کننده در طرح کاشف ، استان البرز رتبه اول کشور را کسب کرد.

سلطانیان در ادامه به انتخاب 35.5 درصدی دانش آموزان پایه نهم متوسطه دوره اول در رشته های کاردانش و فنی حرفه ای اشاره کرد و اظهارکرد: این دانش آموزان با انتخابی درست در واقع شغل آینده خود را تضمین کردند.

مدیر پژوهش سرای دانش آموزی معلم ناحیه یک کرج نیز در این همایش گفت: یکی از طرح های مهم سال تحصیلی 96-95 در این پژوهش سرا را طرح کاشف به منظور گسترش فرهنگ کارآفرینی در بین خانواده ها به ویژه دانش آموزان متوسطه دوره اول و دوم تشکیل می دهد.

زهرا صادقیان اظهارکرد: برای آشنایی دانش آموزان و اولیاء یک تفاهم نامه کاری - آموزشی از سوی آموزش و پرورش با دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران منعقد شده تا دانش آموزان تحت پوشش دوره های آموزشی - مهارتی در بخش کارآفرینی قرار گیرند.

وی افزود: در پژوهش سرا برای دانش آموزان کلاس های 20 نفره دوره مقدماتی آموزش مهارت آموزی کارآفرینی برگزار می شود تا نکات لازم را از سوی مربیان اعزامی از دانشکده کارآفارینی تهران فرا گیرند.

مدیر پژوهش سرای دانش آموزی ناحیه یک کرج با اشاره به اینکه هر دوره شامل 20 ساعت آموزشی است خاطرنشان شد: هزینه این دوره ها با مشارکت اولیاء دانش آموزان تامین می شود.

صادقیان گفت: دانش آموزان با استعداد در مرحله مقدماتی توسط مربیان و آزمونی که برگزار می شود شناسایی و برای شرکت در دوره تخصصی انتخاب می شوند.

در این همایش معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش ، مدیر آموزش و پرورش ناحیه کرج و معاون آموزشی ناحیه یک نیز حضور داشتند.

در این همایش 400 نفر از دانش آموزان، اولیاء و مشاوران تحصیلی مدارس البرز با طرح کاشف چیست و اهداف آن در راستای حرکت جامعه به سمت کارآفرینی از سوی مدرسان دوره طرح کاشف دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران آشنا شدند

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز