برای اولین بار البرز میزبان برگزاری نمایشگاه اکسبد ۲۰۱۶ ایران در اوکراین شد

۱۳۹۵/۰۸/۱۶ - ۱۴:۳۰:۱۷
کد خبر: ۴۷۹۲۴۴
برای اولین بار البرز میزبان برگزاری نمایشگاه اکسبد ۲۰۱۶ ایران در اوکراین شد
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز به تشریح سفر هیأت البرز به کشور اوکراین پرداخت.

به گزارش خبرگزاری برنا ، ایرج موفق در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان البرز که عصر شنبه(15 آبان) در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با اشاره به سفر اوکراین افزود: برای اولین بار البرز میزبان برگزاری نمایشگاه اکسبد 2016 ایران در اوکراین شد.

وی ادامه داد: 65 کمپانی در این نمایشگاه شرکت کردند و از نتیجه این نمایشگاه راضی به نظر می‌رسیدند؛ چراکه تفاهم نامه‌هایی برای همکاری مشترک منعقد شد.

موفق گفت: در کنار این نمایشگاه 4 نمایشگاه دیگر نیز برگزار شد و شرکت کنندگان ایرانی در آنها نیز حضور داشته و مراوادات بیشتری انجام دادند.

وی افزود: طی یک تفاهم نامه ارزشمند بین استاندار البرز و استانداران هرسون و نتروپیل امضا شد و اتاق‌های بازرگانی البرز و ایالت هرسون نیز تفاهم‌نامه همکاری‌های بیشتر را منعقد کردند.

این مسئول اضافه کرد: اقدامات و برنامه ریزی‌های خوبی صورت گرفت که با بررسی‌های انجام شده مشخص شد که بخش اعظمی از نیازهای اوکراین می تواند از البرز برطرف شود.

وی گفت: اوکراین آمادگی پذیرش محصولات ایران را دارد و در بخش کشاورزی نیز با یکی از استان‌های فعال در این بخش در خصوص کشت فراسرزمینی مذاکراتی شد.

موفق افزود: در تیم 100 نفره اعزامی از البرز 5 نفر از مدیران کل و باقی از بخش خصوصی هستند که  یک سوم البرزی و باقی از سایر استان‌ها بودند.

نظر شما