شهردار کرج‌ گفت:

گنجینه‌هایی مثل باغ سیب نباید درمالکیت مادی شخصی حقیقی یا حقوقی باشند

۱۳۹۵/۰۸/۱۶ - ۱۴:۳۲:۱۳
کد خبر: ۴۷۹۲۴۷
گنجینه‌هایی مثل باغ سیب نباید درمالکیت مادی شخصی حقیقی یا حقوقی باشند
علی ترکاشوند در گفت وگو با خبرگزاری برنا ، اظهار کرد: باغ سیب بخشی از هویت کرج و نشانه‌ای از باغ شهر بودن این‌ کلانشهر در گذشته است.

علی ترکاشوند در گفت وگو با خبرگزاری برنا ، اظهار کرد: گنجینه‌های ارزشمندی چون این باغ نباید در مالکیت مادی شخصی و با حقوقی باشند؛ چراکه متعلق به عموم مردم هستند.

وی اضافه‌ کرد: نباید اجازه دهیم این‌گونه میراث دستخوش سودجویی‌ها و یا اختلاف نظر برخی‌ها شوند.

این مسئول ادامه داد: بدون شک اقدام به تفکیک یا تخریب یک باغ با ابعاد 340 هکتار اقدامی نسنجیده و غیر کارشناسی به شمار می‌رود.

شهردار کرج با اشاره به نامه مقام معظم رهبری در خصوص حفظ باغ سیب کرج توضیح داد: رهبر معظم انقلاب سال گذشته در پاسخ به نامه مسئولان سازمان حفاظت محیط‌زیست خواستار همکاری بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با مدیریت شهری کرج برای حفظ باغ سیب مهرشهر شدند.

این مسئول ابراز کرد: درحال حاضر فضای تعاملی مناسبی بین مدیریت شهری و بنیاد مستضعفان شکل گرفته و  امیدوارم نتیجه و خروجی نهایی آن موجب رضایت دوستداران محیط‌ زیست شود.

وی اظهارکرد: نیت ما برای تملک اراضی باغ سیب و تحویل زمین معوض به بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی شفاف و خیرخواهانه و برای حفظ آن است و هیچ نیت سوئی در میان نیست و امیدوارم در آینده‌ای نزدیک این پرونده با مساعدت مسئولان ملی، استانی و شهری مختومه شود.

ترکاشوند با اشاره به پیگیری واگذاری زمین معوض به بنیاد مستضعفان در ازای باغ سیب اظهارکرد: حفظ باغ سیب از ابتدا مورد تأکید مدیریت شهری کرج و استان قرار داشته و در همین زمینه استانداری و وزارت راه و شهرسازی موافقت خود را برای ارائه زمینی به عنوان معوض باغ سیب اعلام کرده‌اند.

وی با بیان این‌که رئیس بنیاد مستضعفان نیز با این موضوع موافقت کرده است، گفت: این موضوع در سفر استانی رئیس جمهوری به البرز پیگیری خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز