شهردارکرج :

۱۸۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل قطار شهری کرج

۱۳۹۵/۰۸/۱۸ - ۱۴:۱۸:۱۴
کد خبر: ۴۸۰۱۴۰
۱۸۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل قطار شهری کرج
شهردار کرج با بیان اینکه اگر در دهه 80 برای ساخت خط 2 قطار شهری کرج از تسهیلات بانکی استفاده می شد، اکنون مشکلی نداشتیم گفت: امروز برای تکمیل این پروژه 18 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

به گزارش خبرگزاری برنا ،  علی ترکاشوند روز سه شنبه در نشست علنی شورای اسلامی شهر کرج افزود: امروز به کمک بانک شهر پروژه های عمرانی کرج را پیش می بریم لیکن انتظار این بود که در گذشته هم با تسهیلات بانکی قطارشهری را به سرانجام می رساندند تا هزینه ها افزایش نیابد.

وی ادامه داد: اگر در آن زمان از تسهیلات بانکی استفاده می شد، تمام پروژه قطار شهری به طول 27 کیلومتر خط ریلی با 14 هزار میلیارد ریال تکمیل می شد این درحالی است که اکنون فقط برای تکمیل 12 کیلومتر آن باید 18 هزار میلیارد ریال بودجه تامین شود.

وی ادامه داد: امروز برای احداث بزرگراه شمالی کرج که 40 درصد از ترافیک این کلانشهر را برطرف می کند می توانیم از اعتباراتی غیر از بودجه شهری استفاده کنیم .

ترکاشوند در خصوص برنامه های مدیریت شهری کرج برای اربعین گفت:امسال 4 میلیارد ریال اعتبار برای برنامه های اربعین حسینی اختصاص داده ایم .

وی افزود: با هماهنگی فرماندهی سپاه استان البرز اقلام مورد نیاز اربعین تهیه خواهد شد.

وی اظهار داشت: لایحه احداث میدان میوه و تره بار شهر کرج با 110 غرفه با مشارکت بخش خصوصی به شورا ارسال شده که قرار است اجرا شود.

وی ادامه داد: این مجموعه قرار است با یک هزارو 150 میلیارد ریال احداث شود که هزینه ساخت آن تهاتری خواهدبود.

فاطمه اسکندری عضو شورای کرج در این نشست به موضوع راه اندازی گرمخانه بانوان پرداخت و گفت: قرار بود در منطقه 10 شهرداری گرمخانه برای بانوان احداث شود که تا کنون در این خصوص هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: وارد فصل سرما شده ایم و لازم است برای بانوان آسیب پذیر سرپناهی احداث شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ترافیک بلوارموذن که در مقابل دانشگاه آزاد کرج است، گفت: این مسیر به خاطر مسدود شدن درب جنوبی دانشگاه آزاد کرج سبب شده تا ترافیک در این نقطه به چند برابر افزایش یابد.

نظر شما