اجلاس سراسری نماز روز ۱۸ آذرماه سال جاری در مرکز آموزشی امام خمینی (ره)

۱۳۹۵/۰۹/۰۱ - ۱۲:۰۴:۵۱
کد خبر: ۴۸۴۸۸۰
اجلاس سراسری نماز روز ۱۸ آذرماه سال جاری در مرکز آموزشی امام خمینی  (ره)
استان البرز این روزها خود را برای برگزاری بیست و پنجمین اجلاس سراسری نماز که مهم ترین دستاورد آن می تواند ارتقاء فرهنگ عبودیت و بندگی خالص در بین تمام اقشار جامعه و رستگاری باشد، آماده می کند.

به گزارش خبرگزاری برنا ، این روزها جامعه بیش از هر زمان دیگری به نماز که همان راه راستین رستگاری است، نیاز دارد و برگزاری چنین اجلاسی در صورت بهره برداری درست از ابعاد آن می تواند فرهنگ تلاش برای کسب رضای الهی را بین همه اقشار گسترش دهد.

اجلاس سراسری نماز روز 18 آذرماه سال جاری در مرکز آموزشی امام خمینی (ره) وزارت جهاد کشاورزی واقع در منطقه مشکین دشت در استان البرز برگزار خواهد شد که میزبان 750 میهمان از سراسر کشور خواهد بود.

300 نفر از این میهمانان از استان های دیگر کشور شامل استانداران، نمایندگان ولی فقیه و دبیران ستاد اقامه نماز سراسر کشور هستند که سخنرانان اصلی این اجلاس روسای قوا، رئیس ستاد اقامه نماز کشور و یک یا دو نفر از وزیران خواهند بود.

شعار اجلاس امسال نقش نماز در کاهش آسیب های اجتماعی است که نشان می دهد برگزارکنندگان این اجلاس شناخت دقیقی از دغدغه های موجود در کشور به ویژه در ارتباط با قشر نوجوان و جوان، دارند.

حجت الاسلام والمسلمین سید اکبر موسوی دبیر ستاد اقامه نماز استان البرز در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به برگزاری بیست و پنجمین اجلاس سراسری نماز در این استان برنامه ها، همایش ها و دوره های آموزشی مختلفی برنامه ریزی شده که امیدواریم دستاورد آن به ارتقای فرهنگ نماز در استان بینجامد.

وی خاطرنشان کرد:‌ به همین منظوربرای این شعار همایش ها و مسابقه های مختلفی در سطح ادارات، مدارس، دانشگاه ها، حوزه های علمیه، مساجد برگزار می شود.

موسوی با اشاره به اینکه برای برگزاری هرچه بهتر این اجلاس 7 کمیته تشکیل شده، بیان داشت: این کمیته ها شامل علمی، فرهنگی، هنری، تبلیغات و اطلاع رسانی، نظارت و ارزشیابی، مالی و پشتیبانی و امنیت است.

وی به برنامه های این کمیته ها اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه های کمیته علمی تالیف 10 مقاله و 3 کتاب با موضوع نماز است که در روز اجلاس رونمایی خواهد شد.

دبیر ستاد اقامه نماز البرز ادامه داد: برگزاری دوره های آموزشی برای ائمه جماعات مدارس، ادارات، کارخانجات، دانشگاه ها، شهرداری ها، زندان ها و حوزه های علمیه نیز از برنامه های کمیته فرهنگی این اجلاس است.

وی برگزاری مسابقه کتابخوانی نماز در سطح عموم جامعه را از دیگر این برنامه ها برشمرد و افزود: کتاب مورد نظر به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می گیرد و فایل pdf آن نیز در سایت اقامه نماز بارگذاری شده است.

موسوی اضافه کرد: از دیگر برنامه ها در روند برگزاری این اجلاس برگزاری 300 نشست پرسش و پاسخ دانش آموزی در سطح استان، برگزاری جشن های تکلیف دانش آموزی به صورت متمرکز استانی و منطقه ای، برگزاری نمایشگاه هنری نماز توسط کمیته هنری و کلنگ زنی 2 یا 3 نمازخانه بین راهی است.

وی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی کرج به منظور برگزاری بهتر این اجلاس برنامه های مختلفی پیش بینی کرده که برگزاری همایش نماز و کاهش آسیب های اجتماعی و برگزاری مسابقه مقاله نویسی نماز از جمله این برنامه ها است.

دبیر ستاد اقامه نماز البرز با اشاره به اینکه دستاورد اجلاس نماز برای استان فقط یک روزه نیست بلکه برای بلند مدت دستاوردهایش را پیش بینی کرده ایم، افزود: به همین منظور آمار شهرک های بدون مسجد، مساجدی که نماز صبح در آن جا اقامه می شود و مدارس فاقد نمازخانه احصاء شده تا برای رفع مشکلات این بخش ها برنامه ریزی شود.

دبیر ستاد اقامه نماز استان البرز اظهار داشت: با اصناف استان هماهنگ شده تا برچسب هایی با موضوع اقامه نماز اول وقت آماده شده و در پاساژها و واحدهای صنفی توزیع شود.

موسوی یکی از برنامه های اصلی کمیته فرهنگی را طرح آموزش 2 هزار معلم ابتدایی و آموزش معلمان پایه سوم ابتدایی دختران عنوان کرد و ادامه داد: همچنین سه همایش بزرگ روز قبل از اجلاس با سخنرانی آیت الله قرائتی برگزار می شود.

وی گفت: یکی از این همایش ها ویژه مربیان پرورشی مدارس استان با عنوان همایش کوثر، یکی دیگر ویژه دانشجویان و یک همایش دیگر ویژه کارخانه داران، اصناف و بازاریان با موضوع نقش نماز در اقتصاد اسلامی است.

دبیر ستاد اقامه نماز استان البرز افزود: برگزاری دوره آموزشی برای 2 هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد، برگزاری دوره آموزی در کمپ های ترک اعتیاد با هماهنگی بهزیستی و اعزام 4 روحانی به 4 زندان استان برای آموزش زندانیان از دیگر برنامه ها در راستای برگزاری اجلاس نماز است.

وی یکی دیگر از برنامه ها را برگزاری همایش ویژه قضات و کارکنان دادگستری استان دانست و بیان داشت: همچنین یک نظرسنجی با موضوع تاثیر نماز در جلوگیری از بزهکاری انجام شده که هنوز نتیجه آن به دست نیامده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز نیز گفت: با توجه به میزبانی البرز در اجلاس سراسری نماز می توان پیشنهادی که امروز از سوی یکی از اعضای جلسه مبنی براختصاص نیم درصد بودجه دستگاه های به مباحث قرآنی را مطرح کرد، عملی کرد.

فتح الله حقیقی در حوزه اطلاع ‌رسانی نیز ایجاد فضای مناسب معنوی در سطح شهر، فرهنگ اقامه نماز نیز باید به نحو موثری نهادینه شود.

وی با اشاره به پیش بینی مکان برگزاری این اجلاس فرهنگی خاطرنشان کرد: هر یک از کمیته ها با وظایفی که بر عهده دارند باید به بهترین نحو ممکن بستر اجرای برنامه ها باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز بهره گیری از زبان هنر برای انتقال مفاهم ارزشی را نیز از نکات مهم دانست که در کنار تولیدات فرهنگی وهنری فاخر باید به آنها پرداخته شود.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه کرج نیز گفت: پیش کنگره اجلاس نماز با حضور مسئولان وزارتخانه ای و استانی روز سه شنبه در کانون شهید فهمیده کرج برگزار می شود.

عبدالکریم رستمی در گفت و گو با خبرگزاری برنا افزود: تا کنون برای برگزاری پیش کنگره اجلاس نماز در آموزش و پرورش ناحیه 3 کرج چهار نشست ستادی برگزار شده زیرا کرج میزبان اجلاس سراسری نماز را در 18 آذر ماه 95 است.

وی اظهار کرد: موضوع پیش کنگره نماز در آموزش و پرورش ناحیه سه کرج را نماز، کاهش آسیب های اجتماعی تشکیل می دهد که در آن مشاور قرآن وزارت آموزش و پرورش حجت الاسلام سید جواد هاشمی سخنرانی می کنند.

وی با اشاره به نقش مهم کنگره نماز در گسترش فرهنگ دینی در جامعه به خصوص نماز و نقش آن در سلامت جسم و روان انسان خاطر نشان شد: این برنامه به صورت نمادین برگزار می شود تا برگزار کنندگان این اجلاس با وظایف کاری - اجرایی خود آشنایی بیشتری پیدا کنند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه کرج یادآور شد: در این پیش کنگره 300 مدیر، معاون و مربی پرورشی شرکت می کنند.

رستمی گفت: در حاشیه پیش کنگره نماز که روز سه شنبه در کانون فرهنگی شهید فهمیده برگزار می شود نمایشگاه کتاب با عنوان نماز نیز برپا می شود.

فراخوان بیست‌ و پنجمین اجلاس سراسری نماز با عنوان نماز و کاهش آسیب‌های اجتماعی با محور الگوها و تجربیات موفق، آثار ادبی و هنرهای تصویری و گرافیکی پیش تر اعلام شده است.

موضوعات ایده‌های کاربردی و تجربه‌های عملی دعوت گروه‌های آسیب پذیر به نماز و مساجد موفق در زمینه جذب و هدایت گروه‌های آسیب‌پذیر،موضوع‌های محور الگوها و تجربیات موفق را تشکیل می‌دهند.

در بخش آثار ادبی نیز علاقه‌مندان می‌توانند خاطرات تاثیر نماز در پیشگیری، کاهش و درمان آسیب‌های اجتماعی و کتاب، شعر، داستان کوتاه، قصه‌های کودکانه و فیلمنامه با موضوع نماز و آسیب‌های اجتماعی را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

علاقه‌مندان می‌توانند با محوریت هنرهای تصویری و گرافیکی نیز آثار خود شامل فیلم کوتاه، مستند و پویانمایی، طرح‌های گرافیکی پوستر و عکس‌ را با موضوع نقش نماز در کاهش آسیب‌های اجتماعی در این جشنواره شرکت دهند.

آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره دهم آبان ماه 1395 اعلام شده و زمان اعلام نتایج نیز 20 آبان ماه 1395 از طریق پایگاه اطلاع رسانی ستاد اقامه نماز کشور خواهد بود.

علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را از طرق زیر به دبیرخانه اجلاس ارسال کنند: نشانی پستی: تهران، خیابان انقلاب، خیابان قدس، نبش خیابان ایتالیا، پلاک 98 ستاد اقامه نماز، دبیرخانه دائمی اجلاس‌های سراسری نماز

پست الکترونیک به نشانی: ejlasenamaz25@yahoo.com

همچنین شرکت کنندگان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اطلاع رسانی ستاد اقامه نماز به نشانیwww.namaz.ir مراجعه و یا با شماره تماس‌های 88995878 ،88995139 و 88392450 -021 و یا از طریق سامانه پیام کوتاه ستاد به شماره 1000017 تماس بگیرند.

نظر شما