معاون دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج:

مهارت پروری یکی از نیاز های اساسی کشور محسوب می شود

۱۳۹۵/۰۹/۰۱ - ۱۳:۲۱:۳۲
کد خبر: ۴۸۴۹۵۳
مهارت پروری یکی از نیاز های اساسی کشور محسوب می شود
معاون دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج گفت: مهارت پروری یکی از نیاز های اساسی کشور محسوب می شود از این رو باید آموزش های فنی و حرفه ای در راس امور قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرج، حسین ملهم در مراسم معرفی دستاوردهای پژوهشی دانشکده فنی حرفه ای سما واحد کرج که صبح دوشنبه در محل این دانشکده برگزار شد، با اشاره به اهداف این دانشگاه افزود: در این ارتباط مجموعه سما زیر نظر دانشگاه آزاد اسلامی بوده و مجموعه فعالیت های آن در حوزه آموزشکده های فنی حرفه ای است.

 

وی ادامه داد: در این رابطه افتخاراتی در مدارس و مجموعه فنی و حرفه ای کسب شده و آنچه حائز اهمیت است با توجه به سیاست های کلی آموزش پرورش نهادینه کردن سیستم مهارت پروری است.

ملهم با اشاره به اینکه انتظار می رود در آینده مهارت محور بودن با توجه به نیاز جامعه به جد در دستور کار قرار گیرد گفت: امروزه جامعه به افراد فنی نیازمند است و مدارس در این رابطه گام ابتدایی این سیاست را برمی دارند که امید است از این طریق مهارت های ضروری کشور آموزش داده شود.

موتور سیکلت برقی البرز در سما کرج رونمایی شد

رییس دانشکده فنی و حرفه ای سما واحد کرج گفت: رونمایی از موتور سیکلت برقی البرز حاصل پژوهش و ساخت دانشجویان این مجموعه صورت گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا، حمید رضا محسنی نژاد در مراسم معرفی دستاوردهای پژوهشی دانشکده سما واحد کرج که صبح دوشنبه در محل دانشکده برگزار شد با اشاره به اینکه این دانشکده 4 هزار دانشجو دارد افزود: ورودی ها بیشتر از هنرستان های کرج هستند.

وی ادامه داد: برای هدایت استعدادهای موجود اهتمام ویژه ای وجود داشته است و در 4 محور امکانات، فعالیت ها، دستاوردها و افتخارات این دانشکده است.

محسنی نژاد گفت: در گروه مکانیک خودرو چندین کارگاه و 10 آزمایشگاه مجهز در گروه الکترونیک وجود دارد همچنین 25 عضو هیات علمی، 400 مقاله در همایش ها و کنفرانس ها و 6 کتاب از تالیفات مجموعه سما کرج بوده است.

وی افزود: 3 مسابقه مهارتی در سطح منطقه و 400 طرح پژوهشی توسط اساتید ارائه شده و برگزاری کارگاه ها و دوره های مهارتی دانشجویان از جمله برنامه های این دانشکده بوده است.

رییس دانشکده فنی و حرفه ای سما واحد کرج با اشاره به اینکه 50 مسابقه علمی و مهارتی با نگاه کاربردی برگزار شده اضافه کرد: با توجه به امکانات و بودجه های موجود دستاوردهای پژوهشی متعددی داشتیم که ساخت خودرو برقی، موتور سیکلت برقی، ربات پرنده، ربات انسان نما، راه اندازی و تجهیز اتاق رباتیک و راه اندازی آرشیو و نمایشگاه دائمی معماری از جمله آنها است.

وی با بیان اینکه سما کرج آموزشکده برتر پژوهشی در اولین جشنواره پویش سازمان سما در سال 95 بوده گفت: با توجه به دستاوردهایی که این مجموعه داشته طرح ها و برنامه های متعددی در برنامه های آینده دانشکده سما واحد کرج قرار دارد

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز