تاکید استاندار البرز بر لزوم پیشگیری از انفولانزای حاد پرندگان

۱۳۹۵/۰۹/۰۲ - ۱۳:۰۵:۰۱
کد خبر: ۴۸۵۴۱۲
تاکید استاندار البرز بر لزوم پیشگیری از انفولانزای حاد پرندگان
استاندار البرز بر لزوم پیشگیری از شیوع آنفولانزای حاد پرندگان تاکید کرد و گفت: تمام دستگاه های مرتبط باید تا رفع کامل خطر هوشیارانه عمل کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا ،  سید حمید طهایی روز سه شنبه در جلسه ستاد انفولانزا که در استانداری برگزار شد، افزود: اداره کل دامپزشکی استان به عنوان سخنگوی ستاد و پیشرو در مبارزه علیه این بیماری اقدامات لازم را اعمال می کند.

 

وی اظهار داشت: آموزش بهداشتی فعالان عرصه دامپزشکی بمنظور توسعه بهداشت و سلامت جامعه امری ضروری است چرا که می تواند دامداران و مصرف کنندگان را از خسارات ها مصون دارد.

وی افزود: شهروندان نیز با رعایت توصیه های بهداشتی در مصرف گوشت و تخم مرغ از ابتلا به این بیماری ویروسی پیشگیری کنند.

وی همچنین از اختصاص بودجه مناسب برای بیمه های تکمیلی و پیشگیری از این بیماری خبر داده و گفت پیشگیری همواره بهتر از درمان است و در صورت مراقبت های لازم از بروز خسارت های جبران ناپذیر جلوگیری خواهد شد.

مدیر کل دامپزشکی استان نیز در این نشست گفت: بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان که در کانون های بیماری استان تهران شیوع پیدا کرده است بر اساس نتایج آزمایشگاهی از سروتیپ H5N8 بوده که در هشت کشور اروپا و آسیا گزارش گردیده است .

دکتر اصغر شریفی افزود: دامپزشکی استان همگام با استانداری و سایر دستگاههای ذیربط آمادگی کامل در خصوص کنترل و مراقبتهای لازم از بروز بیماری را داشته و تمهیدات لازم در خصوص بودجه مناسب برآورد شود.

دکتر شریفی همچنین از نظارتهای کامل و دقیق بر فرآورده های خام دامی همچون سابق خبر داده و اظهار داشت: شهروندان بدون هیچ دغدغه خاطر می توانند محصولات و فرآورده های خام دامی را که تحت نظارتهای دامپزشکی تولید و دارای لیبل و تاریخ تولید می باشد مصرف نمایند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان البرز وفق گزارشات رسیده از استان تهران تعداد دو واحد مرغداری درگیر بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان شده اند و بدلیل همجواری با استان البرز، دامپزشکی استان نیز با تشکیل جلسات متعدد و پیش بینی و لازم آماده مقابله و پیشگیری از وقوع این بیماری شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز