دوره آموزشی آثار معنوی نماز در مدارس کرج برگزار شد

۱۳۹۵/۰۹/۰۹ - ۱۲:۵۴:۳۰
کد خبر: ۴۸۷۸۱۵
دوره آموزشی آثار معنوی نماز در مدارس کرج برگزار شد
مدیر آموزش و پرورش ناحیه 4 کرج گفت: در آستانه برگزاری اجلاس سراسری نماز دراستان البرز ، دوره آموزشی با عنوان نقش و آثار معنوی نماز در کاهش آسیب های اجتماعی برای دانش آموزان این ناحیه اجرایی شده است.

قاسم پوستین دوز روز سه شنبه در گفت و گو با خبرگزاری برنا ،  افزود: در قالب این دوره آموزشی - معنوی معاونین و مربیان پرورشی با مشارکت کارشناسان مذهبی از جمله ائمه جماعت مدارس، مساجد و محله اقدام به برگزاری نشست های آموزشی - تربیتی می کنند.

 

وی بیان داشت: نماز در دین مقدس اسلام دارای جایگاه ویژه ای است به گونه ای که در قرآن کریم از نماز به عنوان یک فرهنگ بزرگ و شکوفا برای اصلاح فرد و جامعه تعبیر می شود.

وی اظهار کرد: در آینه ی سخن رسول اکرم (ص) ، نماز و نیایش محبوبترین عمل و دوست داشتنی ترین عبادت است لذا در نظام تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران همواره در مدارس به این آموزش مهم به دانش آموزان از همان اولین سال تحصیلی در کلاس درس معلم توجه خاصی شده است.

وی از برگزاری اجلاس سراسری نماز در البرز به عنوان یک فرصت مناسب برای برگزاری یک دوره آموزشی - معنوی در قالب شعار سراسری این اجلاس در مدارس یاد کرد و خاطرنشان شد: برای آشنایی دانش آموزان و خانواده ها با نقش نماز در کاهش آسیب های اجتماعی در مدارس ناحیه 4 کرج اقدام شد.

پوستین دوز نماز را محبوبترین برنامه بندگی دانست و خاطرنشان شد: در این دوره آموزشی - معنوی دانش آموزان در دوره های مختلف تحصیلی البته هر کدام بر اساس گروه سنی اشان با زبانی ساده و قابل درک با فلسفه نماز و نقش آن در کاهش آسیب های اجتماعی در کنار اجرای برنامه های هنری و مسابقه ای شناخت بیشتری پیدا می کنند.

وی گفت: در مدارس ناحیه 4 کرج برای اولیاء دانش آموزان در نمازخانه های مدارس نیز نشست های آموزشی - معنوی با عنوان نماز و کاهش آسیب های اجتماعی را در حال اجراست.

مدیرآموزش و پرورش گفت: در این دوره آموزشی - معنوی کارشناسان برای دانش آموزان از نماز به عنوان صیقل جسم و روان نام می برند و یاداور می شوند که نماز و نیایش وسیله ای است برای پالایش و پاکی جسم و جان انسان از آلودگی و معصیت الهی لذا هر مسلمانی باید نماز بخواند.

پوستین دوز گفت: البرز میزبانی اجلاس سراسری نماز را بر عهده دارد که مسئولیت کمیته فرهنگی این اجلاس بر عهده اداره کل آموزش و پرورش این استان است که در این راستا باید در زمان باقی مانده تا روز برگزاری سراسری اجلاس در مدارس اقدامات آموزشی - تربیتی در خصوص نماز و کاهش آسیب های اجتماعی با تلاش مضاعف ادامه یابد.

آموزش و پرورش ناحیه 4 کرج 107 هزار دانش آموز دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز