معاون استاندار البرز :

۱۶ آذر روز حماسه و قهرمانی دانشجویان

۱۳۹۵/۰۹/۱۷ - ۱۱:۱۵:۰۰
کد خبر: ۴۹۰۸۶۷
۱۶ آذر روز حماسه و قهرمانی دانشجویان
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز گفت: باید برای آینده کشور به صورت عقلانی و درچارچوب علم و دانش برنامه ریزی شود و دانشگاهیان در این خصوص دیده بان علم و عقلانیت هستند.

فتح الله حقیقی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرگزاری برنا ،  افزود: علم و دانش سبب تقویت و پایداری یک ملت است که در این زمینه دانشجو و دانشگاه باید گفتمان علم و فناوری را به گفتمان غالب جامعه تبدیل کنند.

وی ادامه داد: 16 آذر روز حماسه و قهرمانی دانشجویان و نشان از فداکاری و ایثار این قشر پیشتاز در برابر استبداد و استعمار است.

حقیقی گفت: به گواه تاریخ سهم دانشگاه و دانشجویان در مبارزه با استبداد و استعمار غیر قابل انکار است.

وی، با اشاره به رهنمود امام خمینی(ره) افزود:دانشگاه مرکز سعادت و در مقابل شقاوت یک ملت است و از دانشگاه باید سرنوشت یک ملت تعیین شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرزاضافه کرد: رهبر معظم انقلاب نیز دانشجو را تضمین کننده فردای هر جامعه می دانند و از روی دانشجوی امروز می شود فردای هر جامعه را شناخت و حدس زد.

حقیقی با اشاره به اینکه علم و دانش سبب تقویت و پایداری یک ملت است، افزود: دانشجو و دانشگاه باید گفتمان علم و فناوری را به گفتمان غالب جامعه تبدیل کنند.

وی با اشاره به اینکه باید بین آرمان و واقعیت ها توازن معنا داری ایجاد کنیم تصریح کرد: باید بدانیم ما در دنیای تکینگی با سرعت نمایی و بسیار پرچالش به سر می بریم و شایسته است امکانات خود را به خوبی شناسایی کنیم وبا داشتن اطلاع کافی از توانمندی های خود، تعامل سازنده در جامعه داشته باشیم. حقیقی اظهار کرد: همه وظیفه داریم با استدلال و منطق راه ناصواب نفاق، ریا، دروغ، اتهام، افراط و سیاه نمایی را سد کنیم و در عوض مسیر عقلانیت، اعتدال، توسعه، پیشرفت، عدالت و آزادی را ترویج دهیم. وی تاکید کرد: تشکل ها و گروه های دانشجویی سعی کنند به اشتراکات بین خودشان فکر کنند و آن ها را عملیاتی سازند.

وی با اعلام اینکه ارتقاء قدرت ملی محک سنجش توانمندی کشور است، گفت: همچنین لازمه افزایش قدرت ملی داشتن قدرت علمی و اقتصادی است که دانشگاه ها سهم بسزایی در عملیاتی کردن این موضوع دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز خاطرنشان کرد: باید برای آینده کشور به صورت عقلانی و در چارچوب علم و دانش برنامه ریزی شود و دانشگاهیان که دیده بان علم و عقلانیت هستند سهم قابل توجهی در این مهم ایفاء می کنند.

وی افزود: باید بدانیم نقد دلسوزانه جوانان و دانشجویان ضمن ایجاد اعتماد در مدیران، راه بهتر را به آنان نشان می دهد و کسی نباید در این باب به دانشجو و جوان برچسب بزنند و آنان را دچار لکنت زبان کنند.

حقیقی تاکید کرد: بازار تملق با دانشگاه سنخیت ندارد و نباید شیوه ای انتخاب کرد که افراد شایسته که گناهشان شفاف گویی است رانده شوند.

وی با اشاره به اینکه سعه صدر داشتن در مقابل دانشجویان یکی از رسالت خطیر مسئولین به خصوص مسئولان دانشگاه است، افزود: مسئولان فرهنگی و مدیران دانشجویی باید به دور از هر گونه حب و بغض از فعالیت قانونی دانشجویان حمایت کنند و هر گونه کوتاهی در این زمینه قابل پذیرش نیست.

وی یادآور شد: اگر به دنبال مشارکت دانشجو هستیم مسیر اولیه آن اعتماد است که در صورت حاصل شدن اعتماد، رضایت و مشارکت دانشجو نیز محقق می شود.

این مسئول گفت: دانشجو باید بردباری، صبر، تحمل و دقت خود را تقویت کند و از فضای احساسی فاصله بگیرد و براساس عقلانیت و اعتدال مسایل را حل و فصل کند.

حقیقی با اشاره به اینکه جوانان و دانشجویان آستانه تحمل را برای همدیگر بالا ببرند، افزود: شک نکنید اگر نتوانیم مسائل داخلی خودمان را با آرامش، عقلانیت و در چارچوب حل نکنیم، هیچ گاه نخواهیم توانست مسائل و معضلات پیچیده تر که در جامعه حادث می شود، را حل کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز