بیش از ۱۰ هزار نفر در البرز سواد خواندن و نوشتن ندارند

۱۳۹۵/۰۹/۲۳ - ۱۰:۴۷:۴۹
کد خبر: ۴۹۳۲۲۳
بیش از ۱۰ هزار نفر در البرز سواد خواندن و نوشتن ندارند
معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: بیش از10 هزار نفر در این استان از نعمت خواندن و نوشتن برخوردار نیستند که به دلیل مهاجرت این جمعیت در حال نوسان است.

محرمعلی الهویی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرگزاری برنا ،  افزود: سواد آموزی در عصر کنونی تنها به معنای توانایی خواندن و نوشتن نیست بلکه ابزاری برای فائق آمدن برمشکلات، درک عمیق مبانی دینی و اعتقادی ، تعاملات اجتماعی و فرهنگی و آشنایی با مفاهیم مانند صلح ودمکراسی است.

 

وی با اشاره به موفقیت های حاصل شده پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ریشه کن کردن بی سوادی در کشور اظهار کرد: برای ریشه کن کردن بی سوادی در البرز نیاز به مشارکت همه دستگاه ها ی اجرایی فعال در استان داریم .

وی یاد آور شد: به همه دستگاه های البرز پیشنهاد می شود زمینه تسهیل در حسن اجرای مصوبات مربوط به سواد آموزی در این استان را فراهم کنند.

وی دیدار آموزش دهندگان با ائمه جماعات به منظور هدایت ، رهبری و اهمیت کار سواد آموزی، تکریم و معرفی چهره های موفق نهضت سواد آموزی، حضورفرمانداران استان در کلاس های سواد اموزی به منظور ایجاد انگیزه و رغبت در سوادآموزان را از دیگر برنامه های پیشنهادی خود با هدف بهبود عملکرد سواد آموزی در البرز برشمرد.

الهویی یاد آور شد: امیدواریم با همکاری مناطق 8 گانه آموزش و پرورش البرزو اجرای طرح های تشویقی دولت برای آموزش دهندگان گام موثری برای کاهش نرخ بی سوادی در این استان برداریم .

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش البرز با توجه به اینکه مسیر تحول و رسیدن به اهداف عالیه تعلیم و تربیت در گرو خوش فکری ابتکار و پشتکار مدیران مدارس دانست خاطر نشان شد: تحقق امر شناسایی ، جذب و آموزش بی سوادان را با حضور جدی و مسئولان در این استان ضروری است.

الهویی گفت: برای تقویت انگیزه آموزش دهندگان و باور های دینی ، تحقق هویت ملی و مذهبی در سواد آموزان لازم است نشست هایی برای هم اندیشی با ائمه جمعه استان در برنامه کاری اداره های نهضت سواد آموزی البرز قرار گیرد.

وی در ادامه به فعال شدن مراکز یادگیری محلی در البرز پرداخت و اظهار کرد: افراد بی سواد و فاقد مهارت های حرفه ای و زندگی می توانند به این مراکز برای برخوردار شدن از نعمت ارزشمند سواد و همچنین کسب انواع مهارت ها مراجعه کنند زیرا در این مراکز به افراد خدمات رایگان ارائه می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز