مسدود شدن دوربرگردان پل فردیس در چند روز اخیر باعث ایجاد ترافیک سنگین در این منطقه پرتردد شده است

۱۳۹۵/۰۹/۲۸ - ۱۲:۳۶:۵۱
کد خبر: ۴۹۵۰۲۳
مسدود شدن دوربرگردان پل فردیس در چند روز اخیر باعث ایجاد ترافیک سنگین در این منطقه پرتردد شده است
به گزارش خبرگزاری برنا ، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان کرج ، گفت: پل فردیس نقطه راهبردی از نظر ترافیک و محل عبور ترافیک 15 استان شمال و شمال غرب کشور به پایتخت و بالعکس است.

سرهنگ غلامعلی شرق افزود: روزانه بالغ بر 220 هزار خودرو از آزادراه تهران-کرج عبور می کنند که در روزهای تعطیل ایام هفته به 250 هزار خودرو هم می رسد. آزاده راه تهران -کرج پرترددترین آزادراه در خاورمیانه است.

وی افزود: صبح ها در محدوده پل فردیس زمانی که مسیر غرب به شرق آزادراه ترافیک است، محدوده میدان شهید سلطانی، پل فردیس، جاده ملارد و بلوار شهید چمران کرج تحت تاثیر بار ترافیک آزادراه قرار می گیرد.

وی اظهار داشت: بعدازظهر نیز همین وضعیت را در خط شمالی آزادراه داریم و دوباره در محدود پل فردیس شاهد بارترافیکی هستیم. این نقطه محل تلاقی بارترافیکی چندین مسیر است.

شرق افزود: در نزدیکی این مسیر مترو کرج واقع شده که اصلی ترین ایستگاه مرکز مترو تهران - کرج در مسیر است و همه روزه از ساعت 16 بعدازظهر مسیر شمال به جنوب و جنوب به شمال آن شاهد ترافیک سنگین هستیم.

وی گفت: در سال جاری با هزینه میلیاردی پل فردیس با تلاش مسئولان شهری تعریض شد و تمامی رمپ و لوپ های این پل برای تمام جهت های حرکتی طراحی و پیش بینی شده است.

رییس پلیس راهور شهرستان کرج گفت: بنابراین فاصله 100 متری شمال پل فردیس دور برگردانی بوده که باید برابر مصوبه شورای ترافیک استان به علت اینکه تمامی دسترسی های روی پل فردیس پیش بینی شده، مسدود می شد.

شرق افزود: امیدوارم با احداث و راه اندازی هر چه سریعتر آزادراه کمربند شمالی و جنوبی کلانشهر کرج شاهد بهبود ترافیک آزادراه فعلی و روان شدن ترافیک درآن مسیر و محدوده پل فردیس باشیم.

وی اظهار داشت: در پایین پل فردیس که ایستگاه مترو واقع شده و بالاتر از پل فردیس که به تازگی در ابتدای بلوار شهید چمران مرکز خرید راه اندازی شده، ورود و خروج خودروها به پارکینگ این مرکز خرید نیز مزید بر علت و باعث کندی بارترافیکی در مسیر جنوب به شمال بلوارشهید چمران کرج شده است.

شرق گفت: ساعت 20 و 25 دقیقه مورخه 26 آذر ماه حسب دستور مقام قضایی ورودی پارکینگ مجتمع مذکور مسدود شد تا با نظر کارشناسی پلیس راهور استان ورودی و خروجی پارکینگ مجتمع مورد نظر اصلاح و بارترافیکی روان تر شود.

وی ادامه داد: شهرهای پایین اتوبان از جمله فردیس، ملارد و مارلیک سیستم حمل و نقل پویا و قوی ندارند و ساعت 16 بعدازظهر به بعد مسافرینی که از مترو تهران -کرج پیاده می شوند مجبورند به منظور رسیدن به مقصد حدفاصل ایستگاه مترو تا شهید سلطانی را طی طریق کرده و با خودروهای عبوری به مقصد برسند و همین امر باعث ترافیک در پل فردیس بعدازظهرها می شود.

رییس پلیس راهور شهرستان کرج گفت: امیدوارم هر چه سریع تر مسئولان شهرهای پایین آزادراه نسبت به تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی خود اعم از اتوبوس و تاکسی اقدام کنند و همچنین نسبت به راه اندازی مترو ایستگاه کرج به فردیس اهتمام ویژه ای داشته باشند تا این اقدامات گامی در جهت کاهش ترافیک پل فردیس باشد.

شرق افزود: محل پارکینگ فعلی مترو با پایانه مترو بایستی جابجا شود تا مسافرین از داخل پارک سوار به طور مستقیم سوار خوردوهای موجود در محل شوند و از تجمع مسافرین در کنار جاده ملارد و محدود شهید سلطانی(پل فردیس)کاسته شود تا شاهد بارترافیکی روان در پیک ترافیک باشیم.

وی ادامه داد: در هر 10 دقیقه حداقل 2 هزار مسافر در این مسر پیاده می شوند، اگر بتوانند سرویس دهی مناسب شوند هرگز ترافیک به وجود نمی آید.

نظر شما