رئیس کمیسیون عمرانی شورای اسلامی شهر کرج :

با احداث بزرگراه شمالی کرج، شاهد روان سازی ترافیک در بزرگراه شهید همت و کرج خواهیم بود

۱۳۹۵/۰۹/۳۰ - ۱۰:۳۱:۰۸
کد خبر: ۴۹۵۹۳۰
با احداث بزرگراه شمالی کرج، شاهد روان سازی ترافیک در بزرگراه شهید همت و کرج خواهیم بود
رئیس کمیسیون عمرانی شورای اسلامی شهر کرج اعلام کرد که با همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان البرز، 75 درصد اراضی مسیر بزرگراه شمالی کرج آزاد سازی شد.

حجت الله غلامرضایی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرگزاری برنا ،  اظهار داشت: با آزاد سازی این اراضی روند اجرایی این پروژه بزرگ با سرعت پیش می رود.

وی با یادآوری این نکته که بزرگراه شمالی کرج به طول حدود 17 کیلومتر و 500 متر یکی از پروژه های بزرگ مدیریت شهری کرج محسوب می شود، گفت:

اکنون این پروژه که عملیات اجرایی آن در فروردین ماه سال جاری آغاز شد، 10 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی ادامه داد: هرچند مدت زمان احداث و تکمیل این پروژه 4 سال تعیین شده اما تلاش ها براین است که ظرف مدت سه سال تکمیل و به بهره برداری برسد.

غلامرضایی گفت: در مسیر این پروژه که بزرگراه شهید همت در شرق کرج را به آزاد راه کرج - قزوین در غرب این کلانشهر متصل می کند، 11 تقاطع وجود دارد.

وی افزود: این پروژه از خط چهار حصارکرج شروع و در طول مسیر از 5 منطقه شهرداری عبور می کند.

رئیس کمیسیون عمران شهرداری کرج اظهار داشت: برآورد اولیه ساخت این پروژه 515 میلیارد تومان است.

وی گفت: با توجه به حجم بالای پروژه ، قرار است ساخت بزرگراه شمالی توسط چند شرکت پیمانکاری انجام شود.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج بیان کرد که با احداث بزرگراه شمالی کرج، شاهد روان سازی ترافیک در بزرگراه شهید همت و کرج خواهیم بود.

وی افزود: یکی پروژه های پیش بینی شده برای روان سازی ترافیک ، بزرگراه جنوبی است که با همت دولت تدبیر و امید قرار است 6 کیلومتر از این پروژه در امتداد بزرگراه شهید همت به سمت شهرستان ملارد ساخته شود.

غلامرضایی اظهار داشت: احداث این پروژه نیز بخش دیگری از بار ترافیکی کرج را می کاهد که انتظار می رود با تکمیل آن از ملارد تا شهرستان ساوجبلاغ بتوان وضعیت ترافیکی را بهبود بخشید.

استان البرز دارای یک هزارو450کیلومتر آزاد راه ، بزرگراه ، راه اصلی و فرعی است که 18 درصد ترافیک جاده ای کشور مربوط به راه های این استان است.

نظر شما