معاون پیشگیری ازوقوع جرم اداره کل دادگستری البرز :

بیشتر کالاها به شکل قاچاق وارد کشور می شود و از طریق فضای مجازی به فروش می رسد

۱۳۹۵/۱۰/۲۶ - ۱۲:۰۷:۴۰
کد خبر: ۵۰۶۲۴۵
بیشتر کالاها به شکل قاچاق وارد کشور می شود و از طریق فضای مجازی به فروش می رسد
معاون پیشگیری ازوقوع جرم اداره کل دادگستری البرزگفت : طرح پیشگیری و برخورد قانونی با خرید و فروش کالای قاچاق درفضای مجازی این استان آغازشد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، مهدی جوهری روز یکشنبه در نشست حمایت ازتولید داخلی در اداره کل دادگستری استان البرزافزود: تولید داخلی چرخه اقتصاد کشور را به حرکت درمی آورد که لازم است همه مسئولان ذیربط نسبت به این مقوله مهم نگاه ویژه داشته باشند.

وی اضافه کرد: ورود و عرضه کالای قاچاق درجامعه به اقتصاد کشور ضربه وارد می کند که باید تدابیر لازم و ویژه ای دراین زمینه اندیشیده شود.

جوهری گفت: متاسفانه درزمان حاضر کالاهای مختلفی در فضای مجازی مطرح می شود که باید راهکارهای مناسبی برای پیشگیری ازورود آن ها به جامعه انجام شود.

وی افزود: اکنون بیشتر کالاها به شکل قاچاق وارد کشور می شود و از طریق فضای مجازی به فروش می رسد و بدون نظارت سازمان های مختلف ذیربط دردسترس عموم قرارمی گیرد.

جوهری گفت : یکی ازراه های ورود این کالاها ازمرز ها صورت می گیرد و عمده آن ها از طریق فروش در فضای مجازی است.

وی خاطرنشان کرد: با برگزاری این جلسه مقررشد که فرایند ورود ، خرید و فروش این کالاها توسط دستگاه های مربوطه رصد وبا کاراطلاعاتی و عملیاتی سرنخ های موضوع مشخص و پیگیری شود.

جوهری گفت : خرید و فروش کالاهای قاچاق به صورت مجازی تهدیدات مختلفی از جمله ضربه به تولید داخلی ، بیکاری و عدم نظارت موارد بهداشتی را به دنبال دارد که متاسفانه برخی خانواده ها ازاین مسائل بی اطلاع هستند.

نظر شما