بیش از۱۱ هزار فقره ازدواج درالبرز ثبت شد

۱۳۹۵/۱۱/۰۳ - ۱۱:۵۱:۵۳
کد خبر: ۵۰۹۳۶۵
بیش از۱۱ هزار فقره ازدواج درالبرز ثبت شد
مدیرکل ثبت اسناد البرزگفت : ازابتدای سال جاری تاکنون 11 هزارو 189 فقره ازدواج دراین استان ثبت شده است .

 عباس مرادخانی روز یکشنبه درگفت وگو با خبرگزاری برنا ،  افزود: ازمجموع این ازدواج ها 7 هزارو 594 فقره مربوط به شهرستان کرج، یکهزارو 608 فقره درر شهرستان فردیس ، یکهزارو 44 فقره در شهرستان نظرآباد ، 786 فقره درساوجبلاغ ، 126 فقره در اشتهارد و 31 فقره مربوط به شهرستان طالقان است.

وی اضافه کرد: همچنین دراین مدت 5هزارو 177 فقره طلاق دراستان البرز ثبت شده که این آمارنسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 20 درصد کاهش نشان می دهد.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه آمار طلاق دراستان البرز کاهش داشته که اجرای طرح های مختلف درکاهش این آمار نقش های کلیدی داشته است.

مرادخانی یکی ازطرح های تاثیرگذار درکاهش این آمار را اجرای طرح آموزش مهارت ها و تدبیر زندگی درمرحله قبل از ازدواج و طلاق که توسط معاونت پیشگیری از وقوع جرم اداره کل دادگستری استان البرز ذکرکرد .

وی گفت : این طرح در شهرستان های کرج، فردیس و ساوجبلاغ اجرایی شده و بیش از 30 دفاتر رسمی ازدواج همکاری بسیارخوبی دراین زمینه دارند و درصدد تعمیم به تمام دفاتر هستیم.

وی خاطرنشان کرد: درگذشته آمار طلاق در البرز روبه افزایش بود که کنترل آن به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت و مشخص شد مهارت نداشتن زوجین، نداشتن تکنیک حل مساله و نا آشنایی به حقوق و تکالیف یکدیگر از جمله مهم ترین مواردی است که گاه زندگی زوجین را به طلاق می کشاند.

اکنون دراستان البرز حدود 70 دفاتر رسمی ازدواج وطلاق فعال است .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز