وزیر صنعت، معدن و تجارت:

حمایت دولت از بخش خصوصی برای توسعه و پیشرفت کشور

۱۳۹۵/۱۱/۱۲ - ۱۳:۱۰:۵۶
کد خبر: ۵۱۳۷۹۰
حمایت دولت از بخش خصوصی برای توسعه و پیشرفت کشور
وزیر صنعت،معدن و تجارت گفت که از بخش خصوصی که برای توسعه، پیشرفت و توسعه هر چه بیشتر کشور گام بر می دارد، حمایت می کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا ، محمدرضا نعمت زاده روز سه شنبه در نخستین روز از دهه فجر در آئین افتتاح بزرگترین مجتمع فرآوری غلات کشور و 8 پروژه صنعتی مهم با حضور رئیس جمهوری در البرز، افزود: با به کار گیری دانش انسانی و نیروهای خلاق و توانمند جوان، می توانیم شاهد احداث چنین پروژه هایی بزرگ در کشور باشیم.

وی اضافه کرد: از بخش خصوصی که با توانایی های زیاد، از اعتبارات و توان خود برای پیشرفت کشور استفاده می کنند، حمایت و آنها را تشویق می کنیم.

نعمت زاده گفت: افتتاح خط تولید بردهای الکترونیک برای تولید یک میلیون عدد بردهای الکترونیکی برای لامپ‌های led و گیرنده دیجیتال در زمینی به مساحت 2 هزار و 400 مترمربع در زیربنای 1 هزار و 220 متر مربع و اشتغالزایی برای 74 نفر در اشتهارد صورت گرفت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: افتتاح طرح تولید انواع قالب برش صنایع کاغذ و چاپ 100 تن در زمینی به مساحت 4 هزار متر مربع در زیربنای یکهزار و 500 متر مربع و اشتغالزایی برای 10 نفر در کرج است.

وی ادامه داد: افتتاح خط تولید انواع رنگ صنعتی وساختمانی وترافیکی با ظرفیت 2 هزار و 790 تن انواع رنگهای صنعتی، ساختمانی و ترافیکی با اشتغالزایی برای 80 نفر طرح دیگری است که در اشتهارد به بهره برداری رسید.

وزیر صنعت معدن و تجارت خاطرنشان کرد: خط تولید انواع یخچال و فریزر با ظرفیت تولید صد هزار دستگاه انواع یخچال و فریزر در زمینی به مساحت 50 هزار متر مربع با زیر بنای 45 هزار متر مربع با اشتغالزایی برای 750 نفر نیز در کرج رونمایی شد.

وی ادامه داد: خط تولید کنتاکتور فشار متوسط با ظرفیت پنج هزار سلول انواع تابلوی برق در زمینی به مساحت 40 هزار متر مربع با زیر بنای 23 هزار متر مربع با اشتغالزایی برای 276 نفر در کرج رونمایی شد.

نعمت زاده گفت: افتتاح خط تولید چمن مصنوعی با ظرفیت 1 هزار تن انواع چمن مصنوعی و کفپوش های ورزشی با اشتغالزایی برای 25 نفر نیز طرح دیگری است که در نظرآباد افتتاح شد.

وی تصریح کرد: خط تولید پارچه بی بافت شیشه ای با ظرفیت 5 هزار تن پارچه های بی بافت از الیاف شیشه ای اشتغالزایی برای 14 نفر نیز در اشتهارد به بهره برداری رسید. خط تولید انواع صابون با ظرفیت 43 هزار تن انواع شوینده، صابون، با اشتغالزایی برای 50 نفر در اشتهارد افتتاح شد.

مرتضی سلطانی در حاشیه بیست و سومین نمایشگاه بین المللی صنایع کشاورزی، موادغذایی، ماشین آلات و صنایع وابسته درجمع خبرنگاران افزود: امروزه مفهوم اقتصاد مقاومتی به عنوان خورشید تابان و راهنمای روشن فعالان صنعت و تولید کشور مورد تأکید قرار دارد.

وی اظهار کرد: موقعیت راهبردی ایران در منطقه مهم آسیای میانه و خاورمیانه، دسترسی به فرصت‏ها و امکانات حمل و نقل ریلی و دریایی، وجود کارشناسان کارآمد و در اختیار داشتن دانش بومی در کنار همجواری با بازار مصرف بی بدیل در همسایگی خود، از جمله پتانسیل‏هایی است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: این پالایشگاه قادر است توانمندی‏های استراتژیک ، ژئوپولتیک اقتصادی و صنعتی کشور در عرصه‏های منطقه‏ای و بین المللی را ارتقا داده و گام بلندی در مسیر توسعه صادرات غیرنفتی ایران بردارد.

وی با اشاره به اهداف متعالی و آینده نگری پالایشگاه غلات زر بر خلاء موجود در صنایع تبدیلی بخصوص درحوزه غلات تأکید کرد وافزود: این پروژه عظیم به عنوان پالایشگاهی با خواراک پایه انواع غلات قادر است مواد اولیه و فرآوری شده طیف وسیعی از صنایع زیردستی را تأمین نماید.

وی اضافه کرد: این پروژه بخش قابل توجهی از نیازهای را بدون وابستگی به خارج فراهم و ارزش افزوده فراوانی را برای کشور به ارمغان می اورد همچنین و با رویکرد صادرات محور سهم ایران در بازارهای جهانی را افزایش خواهد داد.

سلطانی با اشاره به ویژگی های برجسته' ابرپروژه' مذکور گفت: نقش آفرینی به عنوان بندر خشک، استقرار در تقاطع ترانزیتی درون کشوری، دسترسی به شبکه ریلی سراسری از مهمترین ویژگی های این پالایشگاه است.

وی ادامه داد: بی شک ضمن ایجاد فرصتهای ارزآوری فراوان، حضور مؤثرتر در بازار های بین المللی و ایجاد اشتغال پایدار فراملی و ملی، قادر است ارتقا بیش از پیش اعتبار ملی را به ارمغان آورد.

سلطانی با اشاره به جایگاه صنایع خرد و متوسط در اقتصاد کشور تصریح کرد: پالایشگاه غلات زر می تواند در ارتباط با صنایع زیر دستی در راستای ایجاد اشتغال مویرگی تأثیرگذار باشد.

وی در بخش دیگر از اظهارتش با اشاره به صدور دانش فنی پالایشگاه غلات و صدور محصولات تولیدی آن را از جمله دستاوردهای این مگاپروژه ملی بر شمرد و گفت: آنچه امروز احداث بزرگترین پالایشگاه غلات کشور را توسط گروه صنعتی و پژوهشی زر محقق ساخته است، همت، اراده و کار گروهی جوانان این سرزمین بوده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز