رئیس اداره ورزش و جوانان فردیس :

اهمیت ‌دادن به مباحث بانوان در واقع ارج نهادن به سلامت خانواده و جامعه است

۱۳۹۶/۰۱/۱۶ - ۱۱:۰۸:۴۸
کد خبر: ۵۴۰۳۰۳
اهمیت ‌دادن به مباحث بانوان در واقع ارج نهادن به سلامت خانواده و جامعه است
رئیس اداره ورزش و جوانان فردیس با اشاره به کثرت ورزشکاران و جمعیت این شهرستان گفت: فردیس به لحاظ زیرساخت های ورزشی فقیر است.

داود عزیزی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرگزاری برنا ،  افزود: به رغم این کمبودها شهرستان فردیس دارای ظرفیت های فراوانی در ورزش است و نام آوران بسیاری را در حوزه ورزش قهرمانی پرورش داده که در استان البرز و کشور خوش درخشیده اند.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم گام های موثر و قابل قبولی را در کاهش مشکلات و کمبود امکانات و زیرساخت های ورزشی در این شهرستان پر جمعیت برداریم، بطور قطع فردیس با وجود جوانان مستعد، به جایگاه شاخص و برجسته ای در سطح کشور دست خواهد یافت.

وی گفت: از سوی دیگر شهرستان فردیس از استعدادهای خوب ورزشی در بخش بانوان برخوردار است که شکوفایی آنها به ایجاد فضاهای مناسب ورزشی نیاز دارد، البته تحقق این مهم نیز همت مسوولان ذیربط در استان و شهرستان را می‌طلبد.

عزیزی افزود: اهمیت ‌دادن به مباحث بانوان در واقع ارج نهادن به سلامت خانواده و جامعه است که در این زمینه به منظور ایجاد روحیه نشاط و شادابی در میان آنان، ایجاد فضاهای ورزشی مربوط به بانوان و ارتقا سرانه فضای ورزشی راهکارهایی هستند که نیاز به پیگیری مستمر دارند.

رئیس اداره ورزش و جوانان فردیس بیان داشت : سال 95 را با برگزاری چندین مسابقه در رشته های مختلف ورزشی و موفقیت های خوب در عرصه های کشوری و بین المللی پشت سر گذاشتیم.

وی، برگزاری مسابقه والیبال آقایان در سالن شهدای مشکین دشت، برگزاری مسابقات والیبال بانوان توسط هیات والیبال فردیس، اعزام تیم کوهنوردی صعود به قله پیله کوه توسط هیات کوهنوردی فردیس و برگزاری رقابت های شنا آقایان در استخر مشکین دشت را از جمله مسابقات ورزشی پارسال برشمرد.

 

وی خاطرنشان کرد: 15 درصد از تیم ها و ورزشکاران اعزامی از فردیس در قالب استان البرز به مسابقات جهانی و آسیایی به مقام اول و 85 درصد دیگر هم به مقام دوم دست یافتند.

عزیزی با یادآوری اینکه سال گذشته دو مسابقه کاراته کشوری به میزبانی فردیس برگزار شد، گفت: در برگزاری مسابقات انتخابی تیم بوکس استان البرز ابوالفضل امینی بوکسور فردیسی انتخاب و به مسابقات کشوری در اراک اعزام شد که با کسب مقام اول به اردوی تیم ملی نیز دعوت شد.

** ساماندهی بیش از 13 هزار ورزشکار در شهرستان فردیس

وی افزود: تاکنون 13 هزار و 568 ورزشکار در شهرستان فردیس ساماندهی شده اند که از مجموع این تعداد 45 درصد بانوان و 55 درصد بقیه را آقایان تشکیل می دهد، ضمن اینکه اکنون 9 باشگاه دولتی و زمین چمن و 120 سالن ورزشی بخش خصوصی در این شهرستان سازماندهی شده است که از این تعداد 50 سالن ورزشی خصوصی فاقد مجوز هستند و اداره ورزش و جوانان این شهرستان در حال پیگیری برای اخذ مجوز برای آنها است.

عزیزی تاکید کرد: اداره ورزش و جوانان فردیس همراه با مدیریت شهری برای تحقق ورزش همگانی با سایر دستگاه های مرتبط و مسوول در تعامل است تا فرهنگ ورزش را در زندگی روزمره مردم این شهرستان به ویژه قشر جوان نهادینه کند.

وی ادامه داد: با توجه به آسیب های اجتماعی و تهاجم فرهنگی دشمنان باید شرایط را به گونه ای مهیا کرد تا همه جوانان و نوجوانان با هزینه مناسب بتوانند از استخر، سالن ها و زمین های ورزشی در رشته های مختلف استفاده کنند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان فردیس گفت: ایجاد تعامل و ارتباط تنگاتنگ بین اداره ورزش و جوانان و هیات های ورزشی مسیر رسیدن به اهداف متعالی در ورزش را تسهیل کرده و موجب شناسایی هر چه سریعتر نقاط ضعف و قوت و رفع مشکلات موجود در ورزش این شهرستان می شود.

وی، استعدادیابی را فرآیند و مسیری زودبازده برای رسیدن به اوج قهرمانی عنوان کرد و افزود: طرح استعدادیابی فقط مختص ورزشکاران نیست بلکه در این میان آموزش مربیان استعدادیاب و مربی پروری نیز یکی از نکات مهمی است که توجه به این جنبه بسیار با اهمیت در فردیس، از اولویت های اداره ورزش و جوانان این شهرستان به شمار می رود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز