انتخاب ۲ روستا در البرز به عنوان پایلوت هدف گردشگری

۱۳۹۶/۰۱/۲۹ - ۱۲:۲۶:۲۲
کد خبر: ۵۴۶۲۵۶
انتخاب ۲ روستا در البرز به عنوان پایلوت هدف گردشگری
از مجموع 47 روستای هدف گردشگری استان ، 2 روستا به عنوان پایلوت کشوری انتخا شد.

 

احمد ترکاشوند روز سه شنبه در گفت وگو با خبرگزاری برنا ،  افزود: با توجه به نامگذاری سال جاری به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال سازمان میراث فرهنگی کشور به سبب نوع فعالیت خود در 3 حوزه میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری می تواند بحث تولید و اشتغال را به صورت همزمان انجام دهد.

 

وی افزود: در همین زمینه معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور طرحی را به عنوان 'طرح ضربتی اشتغال و تولید' مطرح کردند که در این طرح 73 روستای هدف گردشگری را در کل کشور پس از انتخاب با اعزام تیم های تخصصی از سه معاونت میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری از لحاظ بررسی ظرفیت ها – استعدادها و امکان سنجی وضعیت تولید و اشتغال در سه حوزه تخصصی سازمان در روستا های مورد نظر مورد بررسی قرار دهند.

 

وی بیان داشت: در استان البرز نیز روستای ورده در شهرستان ساوجبلاغ و روستای کرکبود در شهرستان طالقان از میان 47 روستای هدف گردشگری استان به عنوان پایلوت انتخاب شدند .

معاون گردشگری استان البرز گفت: در جلساتی که با مجموعه فرمانداری این دو شهرستان همچنین بخشداران ، دهیاران و شورای اسلامی روستاهای مربوطه برگزار شد، ضمن بررسی امکان توسعه گردشگری این روستاها از طریق واگذاری اماکن و ابنیه تاریخی به بخش خصوصی – امکان تولید ، احیاء و توسعه محصولات دستی و در نهایت میزان گردشگر پذیری جامعه روستا مورد بررسی قرار گرفت.

ترکاشوند گفت: پس از احصاء کامل اطلاعات انتظار می رود تدابیری برای ایجاد اشتغال همراه با تولید در اماکن مورد نظر اندیشیده شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز