مردم ساوجبلاغ و نظرآباد از سه شنبه بدون خودرو استقبال کردند

۱۳۹۶/۰۱/۲۹ - ۱۲:۳۹:۴۲
کد خبر: ۵۴۶۲۷۶
مردم ساوجبلاغ و نظرآباد از سه شنبه بدون خودرو استقبال کردند
برگزاری سه شنبه بدون خودرو امروز با استقبال مردم شهرستان های ساوجبلاغ و نظرآباد در استان البرز مواجه شد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، رئیس اداره ورزش وجوانان شهرستان ساوجبلاغ در این مراسم گفت: طرح سه شنبه های بدون خودرو که قرار شده درسطح استان البرزاجرایی شود، اگر چه اقدامی نمادین است اما می‌تواند به کاهش معضل آلودگی هوا کمک کند البته این موضوع نیازمند الزاماتی همچون پیشتازی مسئولان در آن و فراهم بودن حمل و نقل عمومی است که بدون آن‌ها، اهداف این پویش محقق نخواهد شد.

جواد روستاکاری عنوان کرد: استفاده صحیح و دائمی از دوچرخه، باعث تسهیل در حمل‌ونقل و ترافیک شهرها وکاهش آلودگی شده درواقع یکی از راه های روان‌سازی ازدحام و ترافیک درون شهرها و کاهش آلودگی هوا گسترش استفاده از دوچرخه است.

وی با اشاره به لزوم فرهنگ‌سازی استفاده از دوچرخه بیان کرد: استفاده از دوچرخه برای داشتن هوای پاک از اولویت‌ها است.

روستاکاری بابیان اینکه شهرستان ساوجبلاغ پتانسیل بسیار بالایی برای استفاده از دوچرخه دارد، بیان کرد: این شهرستان در اجرای این طرح که قرار است سه شنبه هر هفته در سطح استان برگزار گردد پیشرو خواهد بود.

فرماندار شهرستان ساوجبلاغ نیز اظهار داشت : آلودگی هوای کلان‌شهرهای کشور معضلی است که خواسته و یا ناخواسته همه مردم به نوعی در آن سهیم هستند و

به دنبال افزایش خودروها در شهر میزان آلودگی هوا و ترافیک تشدید شده که در این راستا با اجرای طرح سه شنبه های بدون خودروتنفس مصنوعی به شهر داده خواهد شد.

ابوالقاسم پالیزگیر گفت:سه شنبه بدون خودرو‌ یادآور این نکته است که شهروندان و مسئولان با استفاده کمتر از خودروی شخصی می‌توانند به حفظ محیط‌زیست کمک کنند. بنابراین چنین کارهایی میتواند تلنگری به مسئولان، کارشناسان و مردم باشد ‌تا به شرایط نامناسب محیط‌زیست بیشتر توجه کنند‌.

این طرح در شهرستان نظرآباد هر سه شنبه ها از مقابل اداره ورزش و جوانان به سمت بلوار خلیج فارس با حضور علاقمندان به دوچرخه سواری برگزار می شود.

کولیوند رئیس اداره ورزش و جوانان نظرآباد در حاشیه این برنامه با اشاره به اینکه سه شنبه های هر هفته با نام روز بدون خودرو نامگذاری شده است، گفت: این طرح در راستای مصوبات وزارت ورزش و جوانان اجرا می شود و در شهرستان نظرآباد نیز اولین طرح زیر نظر اداره ورزش و جوانان با همکاری نیروی انتظامی ، راهنمایی و رانندگی و هیئت دوچرخه سواری و هیئت همگانی شهرستان نظرآباد برگزار شد.

نظر شما