معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز :

همه درمقابل جمهوری اسلامی مسئول هستیم، هدف انتخابات ارتقای منافع ملی و مصالح ملی است

۱۳۹۶/۰۲/۱۶ - ۱۲:۱۱:۳۹
کد خبر: ۵۵۴۲۶۸
همه درمقابل جمهوری اسلامی مسئول هستیم، هدف انتخابات ارتقای منافع ملی و مصالح ملی است
مقدمات لازم برای برگزاری انتخاباتی پرشور و سالم فراهم شده است.

 

به گزارش خبرگزاری برنا، فتح الله حقیقی روز شنبه در نشست شورای اداری استان البرز افزود: در موضوع انتخابات ریاست جمهوری در بحث تبلیغات هستیم. تبلیغات ستادهای داوطلبان آغاز شده و اقدامات ضروری به آنها گوشزد شده است.

 

وی ادامه داد: درارتباط با انتخابات شوراها نیز از 18 تا 20 اریهشبت اسامی داوطلبان اعلام می شود و از 21 اردبیشهت ماه جاری تبلیغات آغاز می شود.

 

حقیقی گفت: شش شهر استان دارای انتخابات تمام مکانیزه است. از هفته گذشته در میادین پرتردد این شهر سیستم انتخابات تمام مکانیزه را مستقر کردیم برای اینکه نحوه عملکرد این سیستم ها نظارت و اشکالات آن برطرف شود.

وی اضافه کرد: برای انتخابات تمام مکانیزه امکانات مستقر شده و هر روز اخذ رای نمونه انجام می شود. قرار است در این حوزه ها از 25 فرایند 24 در محل اخذ رای به صورت مکانیزه انجام شود و اغلب شعب ما پوشش مخابراتی دارند.

معاون استاندار البرز ادامه داد: 2 روستا هست که مشکل پوشش مخابرات دارند که امیدواریم رفع اشکال شود و شماره تلفن ،ایمیل و فکس برای ارتباط مردمی تدارک دیده شده است.

وی افزود: مردم می توانند هر نوع اطلاعاتی و پیشنهادی را برای عملکرد فرمانداران، بخشداران و دیگر نهادها اعلام کنند و تمام نهادها، احزاب برای انتخابات پرشورمی توانند مشارکت کنند.

معاون استاندار البرز تاکید کرد: تبلیغات شخص با تبلیغات گروهی برای ارتقای مشارکت متفاوت است، برخی از اقداماتی که در شبکه های مجازی توسط برخی دیده می شود که مردم برای اطلاع از حقایق می توانند به ستادهای انتخاباتی مراجعه کنند.

حقیقی در ادامه به ارکان انتخابات پرداخت و برگزاری انتخابات سالم، رقابتی و رعایت قانون از سوی ذینفعان، برگزاری باشکوه انتخابات، امانت داری آراء مردم، را از وظایف مسئولان برشمرد.

وی ادامه داد: همه درمقابل جمهوری اسلامی مسئول هستیم، بنابراین همه باید به صحنه بیایم چراکه هدف انتخابات ارتقای منافع ملی و مصالح ملی است.

حقیقی تاکید کرد: با هماهنگی صورت گرفته انتخابات ریاست جمهوری و شوراها را سالم پیش خواهیم برد و برگزاری این انتخابات منشا تحکیم وحدت هرچه بیشتر با مشارکت و رضایت مردم همراه خواهد بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز در ادامه به دستورالعمل انتخابات در خصوص استفاده نکردن از امکانات دولتی پرداخت و افزود: برخی از داوطلبان در فضای مجازی و سایت ها اقدام به تبلیغات کرده اند که تدابیر جدی از سوی دادستان عمومی و انقلاب اسلامی رصد شده و برخی احضار شده اند.

معاون استاندار البرز گفت: در موضوع امنیت انتخابات نیز پیشگیری مد نظر قرار گرفته است و کمیته پیگیری جرائم نیز در دادگستری فعال شده است.

وی اضافه کرد: احدی حق ندارد از اموال عمومی استفاده کند، اولویت اول تمام تلاش برای پیشگیری از تخلف است، فعالیت انتخاباتی کارمندان درساعت اداری ممنوع است.

حقیقی خاطرنشان کرد: هزار و 161 شعبه اخذ رای در انتخابات سال 92 داشتیم که شمار شعب در انتخابات 96 به هزار و 283 شعبه رسیده است.

حقیقی افزود: 48 شعبه سیار در این انتخابات تدارک دیده شده است. 238 شعبه به صورت کاملا مکانیزه عمل خواهند کرد و در کرج 727شعبه اخذ رای پیش بینی شده است.

نظر شما