مدیر منطقه ۱۲ شهرداری کرج :

کاشت ۲۰ هزار بوته گیاهی کم مصرف در منطقه ۱۲ شهرداری کرج

۱۳۹۶/۰۴/۱۲ - ۱۱:۴۷:۵۴
کد خبر: ۵۸۱۲۹۰
کاشت ۲۰ هزار بوته گیاهی کم مصرف در منطقه ۱۲ شهرداری کرج
مدیر منطقه 12 شهرداری کرج به تشریح اقدامات واحد فضای سبز منطقه طی ماه های سپری شده از سال جاری پرداخت و افزایش سرانه فضای سبز و تفرجگاهی را یکی از اولویت های این منطقه ارزیابی کرد که با کاشت 20 هزار بوته گیاهی کم مصرف تا اندازه ای محقق شده است.

سعادت در گفت و گو با خبرگزاری برنا ،  گفت : در فصول بهار و تابستان با توجه به نیاز شهروندان مبنی بر استفاده بیشتر از فضاهای سبز و تفرجگاهی، اقدامات مرتبط با دقت و سرعت بالاتری مبتنی بر اولویت های شهروندان انجام می گیرد که از این جمله کاشت گونه های گیاهی کم مصرف به تعداد تقریبی 20 هزار بوته بود.

وی، اظهار داشت: هم اکنون حذف چمن به منظور مصرف بهینه آب در عرصه های منطقه آغاز شده که با حذف و جمع آوری چمن در لچکی های نرگس، قربانی، سه راه امیرکبیر، باسکول و میدان زنبق بخشی از این هدف محقق شده است.

سعادت، دیگر نقاطی که عملیات فوق در آنها به انجام رسیده است را نیز عنوان کرد و افزود: در خیابان امام واقع در کیانمهر، میدان کاج، ابن سینا و بلوار پوریای ولی در گلستان یکم و پارک گلستان یکم عملیات فوق انجام گرفته است که در مجموع متراژی معادل 9 هزار متر مربع را شامل می شود.

وی، همچنین به کاشت انواع رز و درختچه زینتی جایگزین چمن و نصب سیستم آبیاری قطره ای در منطقه اشاره کرد و ادامه داد: این اقدامات در متراژی حدود 22 هزار متر انجام گرفته است.

مدیر منطقه 12 شهرداری کرج، کاشت گونه های کم مصرف گیاهی را نیز به تعداد 20 هزار بوته ذکر کرد و یادآور شد: این گونه ها در دوربرگردان های پنجم و ششم، هامون، زنبق، پارک دکتر قریب، دوربرگردان و بلوار ماهدشت، حاشیه امیرکبیر هامون و ورزش و لچکی مصلی و سه گوش چهارباندی کاشته شد.

سعادت اضافه کرد: همچنین پیازهای لاله سطح منطقه با توجه به پایان زمان شکوفایی آنها، از سطح معابر و لچکی های منطقه جمع آوری شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز