معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش البرز :

نیاز البرز به ۶۴ هنرستان جدید

۱۳۹۶/۰۴/۲۸ - ۱۲:۰۸:۵۰
کد خبر: ۵۸۸۸۰۲
نیاز البرز به ۶۴ هنرستان جدید
این استان نیاز به 64 هنرستان جدید برای گسترش دامنه آموزش رشته های شاخه فنی حرفه ای و کاردانش دارد.

عباس سلطانیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرگزاری برنا ، افزود: تا افق 1400 استان البرز به 64 هنرستان جدید نیاز دارد تا پاسخگوی دانش آموزان متقاضی به ادامه تحصیل در شاخه فنی حرفه ای و کاردانش باشد.

وی اظهار کرد: بررسی های آماری نشان می دهد که حضور دانش آموزان البرزی در هنرستان های فنی و حرفه ای بیش از سایر استانهای کشور است.

وی بیان کرد: 96 هنرستان دولتی و 51 هنرستان غیردولتی در البرز فعال است که این مراکز 22 هزار و 354 هنر آموز را در استان تحت پوشش تحصیلی - مهارتی قرار داده اند.

وی با اشاره به اینکه در هنرستان های کشور 41 رشته فنی و حرفه ای فعال است ،یاد آور شد: از این تعداد فقط 24 رشته در هنرستان های استان البرز تدریس می شود .

وی تصریح کرد: در شاخه کاردانش نیز 153 رشته در کشور آموزش داده می شود در حالی که در استان البرز تنها 41 رشته دایر شده است.

وی در ادامه به برنامه ششم توسعه تا افق 1400 در آموزش و پرورش پرداخت و افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام شده تا این افق باید 50 درصد رشته های مهارتی در هنرستان ها تدریس شود.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش البرز اضافه کرد: در حال حاضر بالاترین رتبه های علمی- عملی و مهارتی کشور توسط دانش آموزان هنرستان ها و مراکز فنی و حرفه ای استان البرز کسب می شود.

سلطانیان افزود: برای پاسخگویی به نیاز بازار کار و علاقمندی دانش آموزان نیاز به افزایش رشته های فنی حرفه ای و کاردانش در استان البرز تا سقف 65 رشته مهارتی داریم.

وی یادآور شد: تا افق 1400 باید تعداد هنرستان ها و دانش آموزان در استان البرز در شاخه فنی حرفه ای و کاردانش به ترتیب به 106 و 40 هزار نفر برسد.

وی تاکید کرد: آموزش رشته های فنی حرفه ای و کاردانش در استان البرز بر حسب نیاز بازار کار برنامه ریزی می شود تا دانش آموزان در یک مهارت شغلی، دوره ای کامل را آموزش ببینند.

نظر شما