معاون نظارت و سنجش دانشگاه علمی کاربردی کشور گفت:

استاندارد سازی مراکز علمی و کاربردی سراسر کشور در دستور کار قرار دارد

۱۳۹۶/۰۶/۱۹ - ۱۱:۴۰:۴۶
کد خبر: ۶۱۱۰۶۱
استاندارد سازی مراکز علمی و کاربردی سراسر کشور در دستور کار قرار دارد

جواد حاتمی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرگزاری برنا ، گفت : برای استاندارد سازی در مراکز برنامه هایی در دستور کار بوده و در این زمینه موضوع کیفیت همواره رو به افزایش است.

وی اضافه کرد: شاخص هایی برای سال تحصیلی جدید درمهر ماه امسال در نظر گرفته شده که مراکز را از نظر فضا و امکانات کالبدی مورد بررسی قرارمی دهد و مراکزی که این امکانات را نداشته باشند از گردونه فعالیت های علمی کاربردی خارج خواهند شد.

حاتمی ادامه داد: متاسفانه از ابتدای راه اندازی مراکز جامع علمی کاربردی کیفیت به طور کامل رعایت نشده و ضعف هایی وجود داشته اما با این وجود نقاط قوت آن بسیار ارزشمند بوده چراکه کمترین جمعیت دانش آموخته بیکار در دانشگاه علمی کاربردی گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه عملکرد این دانشگاه نشان دهنده هدفمند بودن آموزش ها در دانشگاه جامع است و برای ارتقا کیفیت برنامه هایی را در نظر داریم خاطر نشان کرد: ستون کیفیت آموزش در دانشگاه جامع علمی و کاربردی در نظام آموزش عالی استاد و مدرس است بنابراین باید به این بخش بیش از پیش توجه شود و درصدد تقویت آن نیز هستیم.

معاون نظارت و سنجش دانشگاه علمی کاربردی کشور ادامه داد: جذب مدرسان جدید نخستین برنامه ما بود که در استان هایی که 3 برابر ظرفیت ثبت نام دارند آزمون هایی چون آزمون فنون، تدریس تکنولوژی و سنجش و اندازه گیری گرفته شود.

حاتمی گفت: در استان هایی که ظرفیت ثبت نام کمتر از شاخص تعیین شده بوده نیز مصاحبه و غربالگری پرونده انجام می شود.

وی برگزاری کارگاه های توانمندسازی و تعالی مدرسان دانشگاه را از دیگر فعالیت های برای ارتقاء دانش مدرسان عنوان و بیان داشت: با حضور مدرسان در این کارگاه ها، اساتید و سیستم آموزشی از اثر بخشی آنان بهره مند می شوند.

حاتمی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت:حداقل امکانات یک مرکز می تواند

یکهزار و 200 متر مربع زیر بنا است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز