رفع مشکل فنی انتقال آب سد طالقان به شهر جدید هشتگرد

۱۳۹۶/۰۷/۰۴ - ۱۲:۱۶:۴۹
کد خبر: ۶۱۷۸۴۰
رفع مشکل فنی انتقال آب سد طالقان به شهر جدید هشتگرد
معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای استان البرز اعلام کرد که مشکل فنی خط انتقال آب سد طالقان به شهر جدید هشتگرد مرتفع شد و به زودی کم آبی این شهر برطرف می شود.

علی مظفریان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرگزاری برنا ، افزود: مشکل فنی در حوضچه شیرآلات محل انشعاب به خط طالقان وجود داشت که حدود 2 هفته کار را به تاخیر انداخت و مامجبور بودیم آن را تعمیرکنیم.
وی ادامه داد: پیش از این تعمیرات انجام شده بود اما شیر اصلی انشعاب باز نشد که دوباره آب منطقه ای البرز و تهران اقدام دیگری انجام دادند و در 2 روز گذشته آب وصل شده که اکنون در حال تست مخزن آب هستیم.
مظفریان اظهار داشت: در زمان حاضر فشار خط انتقال آب را پایین آورده ایم و مخزن و شبکه اصلی شهرجدید هشتگرد پس از شستشو آب وارد تصفیه خانه می شود.
این مسئول خاطر نشان کرد:در مرحله نخست 50 لیترآب در ثانیه تحویل مشترکان هشتگرد می دهیم و این مقدار تا اواسط مهر ماه سال جاری و به تناسب نیاز شهروندان افزایش می یابد و پیش بینی شده تا اواخر مهر ماه امسال به 150 لیتر در ثانیه برسد.
وی گفت:150 لیتر در ثانیه برای 50 هزار نفر از ساکنان شهر جدید هشتگرد کفایت می کند.
مظفریان بیان داشت: خط انتقال آب طالقان از محل مخزن 180 هزارمتر مکعبی آب زیاران تغذیه می شود و
شهرجدید هشتگرد سالانه 5 میلیون متر مکعب آب آن را برداشت می کند.
وی بیان داشت: شهرک دارویی برکت سالانه یک میلیون متر مکعب ،کرج سالانه 47 میلیون متر مکعب و تهران نیزسالانه 95 میلیون متر مکعب از آب سد طالقان برداشت می کنند.
این مسئول با بیان اینکه برای انتقال آب سد طالقان 2 قرارداد منعقد شده است، گفت: 4 میلیارد تومان برای اجرای خطوط انتقال و مستحدثات و 4 میلیارد تومان برای ساخت تصفیه خانه اضطراری شهر جدید هشتگرد هزینه خواهیم کرد.
مظفریان افزود: تاکنون ٤ میلیارد تومان هزینه عملیات اجرایی شده است که نیازمند تخصیص اعتبار مناسب تری برای این پروژه مهم هستیم.


 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز