مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز :

در سال های اخیر گرمایش جهانی، تغییرات اقلیمی، خشکسالی و... منجر به گسترش سطح بیابان ها شده است

۱۳۹۶/۰۷/۰۶ - ۱۲:۰۹:۴۴
کد خبر: ۶۱۸۷۴۷
در سال های اخیر گرمایش جهانی، تغییرات اقلیمی، خشکسالی و... منجر به گسترش سطح بیابان ها شده است
اجرای پروژه های بیابان زدایی دراستان البرز از پیشرفت خوبی برخوردار بوده است.

به گزارش خبرگزاری برنا ، حامد فرضی روز پنجشنبه در بازدید از پروژه های بیابان زدایی استان با بیان اینکه بهره برداری بی رویه از منابع آب سطحی و زیرزمینی و برخی اقدامات غیر کارشناسی، پدیده بیابان زائی را به دنبال خواهد داشت، افزود: در سال های اخیر؛ گرمایش جهانی، تغییرات اقلیمی، خشکسالی و کاهش سطح آب های سطحی و زیرزمینی، منجر به پیشروی و گسترش سطح بیابان ها شده است.
وی اظهار داشت: این پدیده ایجاد طوفان های ریزگرد را در پی داشته و در استان البرز نیز به ویژه در شهرستان های جنوبی استان (اشتهارد و نظرآباد) نمود بیشتری دارد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز ادامه داد: با توجه به این مهم، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، فعالیت های گسترده ای را در عرصه های تخریب شده منابع طبیعی آغاز کرده تا بازدارنده روند تخریب فعلی باشد و با افزایش پوشش گیاهی در این مناطق، وقوع طوفان های گرد و غبار را تا حد امکان کاهش دهد.
وی گفت: در سطح استان 461 هکتار پروژه بیابانزدائی در پلاک حلقه دره شهرستان اشتهارد و قشلاق محمدآباد حسین خانلو شهرستان نظرآباد انجام پذیرفته، 712 هکتار در مناطق بیابانی قشلاق دایلر بایلر و قلیچ آباد شهرستان اشتهارد و محمدلو، محمدآباد حسین خانلو و محمودآباد شهرستان نظرآباد تحت عملیات مراقبت و نگهداری و آبیاری می باشد و 500 هکتار نیز در کنارگذر جنوبی تهران نهالکاری شده است.
فرضی بر رعایت دقیق مفاد قرارداد و اعمال نظرات کارشناسی به پیمانکاران و ناظران جهت موفقیت بیشتر پروژه ها تاکید کرد.


 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز