کتابخانه سیار دانش آموزی در البرز راه اندازی شد

۱۳۹۶/۰۸/۰۱ - ۱۱:۴۶:۰۰
کد خبر: ۶۲۸۲۱۶
کتابخانه سیار دانش آموزی در البرز راه اندازی شد
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرزگفت: نخستین کتابخانه سیار دانش آموزی با شعار کتاب یار مهربان و دانا در این استان آغاز بکار کرد.

مسعود مهران نیا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرگزاری برنا، افزود: طرح کتابخانه سیار دانش آموزی در البرز به همت انجمن دانش آموزی کتابداران کانون فرهنگی - تربیتی فاطمه الزهرا (س) آموزش و پرورش ناحیه 3 کرج به اجرا در آمده است.

وی هدف از راه اندازی کتابخانه سیار دانش آموزی در مدارس را ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در خانه و مدرسه ذکر کرد.

وی با اشاره به اینکه در قالب این طرح کتاب ها در میان دانش آموزان مدارس می گردد تا بستر آشتی دانش آموزان با کتاب در مدارس شکل بگیرد، اظهار کرد: کتابخانه ی کانون فاطمه الزهرا (س) آموزش و پرورش ناحیه 3 کرج این اقدام فرهنگی مهم را به منظور دسترسی آسان دانش آموزان به کتاب و اشاعه ی فرهنگ کتابخوانی در مدارس آغاز کرده است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز بیان کرد: انجمن کتابداران کانون فاطمه الزهرا (س) در قالب طرح کتابخانه ی سیار به مدارس مراجعه می کند و کتابها را بر حسب گروه سنی و با عنوان های مختلف به صورت امانی و فروش در اختیار دانش آموزان قرار می دهد.

مهران نیا تصریح کرد: امیدواریم اجرای این طرح فرهنگی در سال تحصیلی 97-96 با استقبال دانش آموزان در مدارس روبرو شود زیرا معتقدیم کتابخانه سیار دانش آموزی می تواند نقش مهمی در آشتی دادن دانش آموزان با کتاب این یار مهربان و دانا داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: استان البرز 12 کانون فرهنگی - تربیتی دارد که می توانند در گسترش فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در بین دانش آموزان موثر باشند.

وی اضافه کرد: در کتابخانه های کلاسی و مستقل مدارس ابتدایی البرز 341 هزار و 865 جلد و در مدارس دوره متوسطه اول و دوم هم 815 هزار و 353 جلد کتاب نیز برای مطالعه دانش آموزان در مدرسه و خانه وجود دارد.

وی تاکید کرد: کتاب بهترین دوست انسان است که معلمان و والدین در ایجاد این پل دوستی بین دانش آموزان و کتاب نقش مهمی دارند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز