طرح های تفصیلی شهری باید بازنگری شود

۱۳۹۶/۰۸/۲۳ - ۱۲:۰۹:۲۱
کد خبر: ۶۳۷۱۸۰
طرح های تفصیلی شهری باید بازنگری شود
معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی با اشاره به تکرار بلایای طبیعی مانند زلزله در کشور گفت: بازنگری در طرح تفصیلی شهرها و دستورالعمل های احداث ساختمان در کشور ضروری است.

به گزارش خبرگزاری برنا،  محمدسعید ایزدی روز سه شنبه درهمایش روز شهرساز که با محوریت ارتقای زندگی شهری در فرهنگسرای میلاد کرج برگزارشد، افزود: طرح های تفصیلی شهری در زمان حاضر به لحاظ محتوا ، رویکرد ، تشکیلات ، مدیریت ، دستورالعمل و قوانین پاسخگو نیست و باید آنها را بازنگری کرد.

وی ادامه داد: با اینکه مدت زمان زیادی از زلزله های مخرب منجیل ، رودبار و بم نگذشته، امروز شاهد زلزله مخرب دیگری در غرب کشور هستیم که باید متناسب با وضعیت جغرافیایی کشور به مقابله با بلایای طبیعی بپردازیم .

معاون وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: وجود بافت های فرسوده شهری از مشکلاتی است که باید برای ساماندهی آنها در اسرع وقت اقدام شود.

وی تاکید کرد که روند کنترل کیفی در سازه ها باید ارتقاء یابد زیرا بسیاری از روش های گذشته کارآمد نبوده است.

معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه در اجرای پروژه های عمرانی و ساخت وسازها موازی کاری بین دستگاه ها وجود دارد ، گفت: در این زمینه نیاز به هماهنگی و وحدت رویه داریم .

وی بیان کرد: در چهار سال گذشته تلاش کردیم تا ستاد بازآفرینی شهری را در کشور فعال کنیم و اکنون 20 دستگاه اجرایی در مقیاس ملی در این ستاد مشارکت دارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: برای ساماندهی وضعیت ساخت وسازها و طرح های عمران شهری به تشکیل نهادهای مدنی و مردمی نیاز داریم که تقویت و ترغیب این نهادها ضروری است ضمن آنکه روحیه مطالبه گری در این نهادها باید تقویت شود.

وی تاکید کرد که طرح های عمران شهری در کشور نیاز به آسیب شناسی و آنالیز دارند و باید تلاش کرد تا نقاط ضعف گذشته تکرار نشود.

وی ترسیم آینده و چشم انداز روشن برای شهرهای کشور با کمک و مشارکت فعال شهرداری ها و مردم را ضروری دانست .

معاون وزیر راه وشهرسازی با اشاره به وجود 1376 هکتار بافت فرسوده شهری در استان البرز گفت: این بافت ها خطر جدی برای جمعیت استان در زمان وقوع بلایای احتمالی است که باید ساماندهی و بازسازی شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز