نصب کانکس اسکان موقت زلزله زدگان غرب کشور توسط البرز آغاز شد

۱۳۹۶/۰۸/۲۹ - ۱۰:۵۶:۲۶
کد خبر: ۶۳۹۱۴۰
نصب کانکس اسکان موقت زلزله زدگان غرب کشور توسط البرز آغاز شد
رئیس بسیج سازندگی البرز گفت که نصب کانکس های اسکان موقت زلزله زدگان 5 روستای غرب کشور توسط کارشناسان البرز آغاز شد.

علی ترکاشوند روز دوشنبه در گفت و گو با خبرگزاری برنا،  با اشاره به اینکه سپاه استان معین بازسازی 5 روستای تپانی، الیاسی مهر، نوشیروان، قلعه بهادری و قلعه واری در دشت ذهاب شده، افزود: بسیج مهندسان عمران و سازمان نظام مهندسی استان و 3 مهندس عمران زلزله در قرارگاه ایجاد شده مستقر شده اند.

وی با بیان اینکه کار آبرسانی و برق رسانی به روستای تپانی قدیم انجام شده و هم اکنون در این روستا آب و برق برقرار است، اظهار داشت: هم اکنون سایت پیشنهادی استقرار کانکس موقت در ضلع جنوبی روستای تپانی جانمایی شده و ساخت 24 کانکس 4 در 4 آغاز شده است.

ترکاشوند اضافه کرد: همچنین هماهنگی برای ارسال 30 کانکس 3 در 4 انجام و بارگیری آن ها از کرج آغاز شده به طوریکه به محض رسیدن به منطقه در سایت مورد نظر مستقر می شوند.

وی به دیگر اقدامات برای بازسازی و اسکان موقت زلزله زدگان این 5 روستا اشاره کرد و افزود: تا کنون 40 توپ سیمان 1.5 در 2.5 به همراه لامپ و اقلام برقی به منظور راه اندازی روشتایی و برق اولیه چادرهای مردم زلزله زده روستاهای نورآباد، قلعه واری، قلعه بهادری و الیاس احمد انجام شده است.

 

**استقرار فرمانده فاتحین البرز برای ایجاد امنیت در مناطق زلزله زده

رئیس بسیج سازندگی استان البرز با اشاره به ایجاد امنیت زلزله زدگان و ایجاد مقر جدید بازسازی، گفت: به همین منظور فرمانده گردان فاتحین استان البرز مستقر شده است.

وی از دیگر اقدامات را اسکان ناحیه امام سجاد سپاه استان البرز برای راه اندازی پخت گرم آشپزخانه 1500 نفری و ارسال غذای گرم به روستاهای مورد نظر، برگزاری مراسم ختم و هفتم درگذشتگان توسط سپاه استان و سازماندهی کمک های مردمی برق رسانی و آب رسانی قلعه بهادری عنوان کرد.

ترکاشوند با اشاره به انتخاب سایت اسکان موقت زلزله زدگان، بیان داشت: برای ساخت استندزیر کانکس 100 کیسه سیمان دپو شده، هماهنگی بسیج مهندسی عمران جهت پخش فرم های آمار گیری اسکان موقت با سازندگی و شوراهای پنج روستای مورد نظر از دیگر اقدامات انجام شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز