استاندار البرز:

مهمترین مساله نماز به وجود آمدن بستر معنوی نماز در جامعه است

۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۱۱:۰۵:۵۰
کد خبر: ۶۴۷۸۲۴
مهمترین مساله نماز به وجود آمدن بستر معنوی نماز در جامعه است
استاندار البرز گفت: یکی از راه های تشویق نسل جدید به سوی نماز مشاهده آثار معنوی این امر دینی در افراد بزرگسال و جامعه است.

به گزارش خبرگزاری برنا، محمدعلی نجفی روز دوشنبه در دومین اجلاس استانی نماز که با عنوان فضای مجازی در دانشگاه آزاد اسلامی کرج برگزار شد،افزود: آیات متعدد با موضوع نماز در قرآن نشان از اهمیت فریضه دینی دارد و یکی از آثار نماز درونی شدن، خالص و پاک شدن است.

وی اظهار داشت: ضرورت تبیین و ترویج فضای نماز و ایجاد فضای امن و مناسب برای تمام بندگان خدا از وظایفی است که تمام ما باید در این بخش کوشا باشیم.

استاندار البرز گفت: مقام معظم رهبری نیز بر ضرورت اهتمام جدی و زدودن ضعف ها و کاستی ها در ارتباط با اقامه نماز تاکید دارند.

وی اظهار داشت : به رغم اینکه انقلاب مقدس اسلامی 40 ساله می شود هنوز در این بخش کمی و کاستی هایی داریم و باید ستادهای اقامه نمازدر سراسر استان تقویت کرد.

نجفی، داشتن نمازخانه های مرتب، پاکیزه و مکان مناسب برای این امر واجب دینی را اساس کارنماز دانست و بیان داشت: تمام دستگاه های اجرایی و نهادهای خصوصی باید به این نکات مهم برای ترویج نماز و اهمیت به این امر توجه ویژه داشته باشند.

وی با بیان اینکه هنوز در بعضی از شرکت ها دیده می شود که به رغم مجلل بودن ، مکان مناسبی برای نمازخانه اختصاص نمی دهند که پسندیده نیست، گفت: باید بهترین مکان و امکانات باید برای نماز اختصاص یابد.

استاندار البرز با اشاره به اینکه در این امر گاهی حتی در نهادهای دولتی یا خصوصی کوتاهی می شود، تاکید کرد: مهمترین مساله نماز به وجود آمدن بستر معنوی نماز در جامعه است بحثی که باید اعتقاد خاص به آن داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه نسل جدید باید آثار معنوی نماز را در افراد و جامعه مشاهده و از تاثیر آن آگاه شوند، افزود: با حرف نمی شود، نسل جدید عمل می خواهد.

وی بیان داشت: نسل جدید انسان نماز خوان پایبند به اخلاق دینی، راستگویی، صداقت، جوانمردی و آزادگی می خواهد.

نجفی گفت: باید آثار نماز را در جامعه به عنوان یک الگو ببنیم حتی کشورهای غیراسلامی با دیدن آثار آن می توانند به نماز تشویق شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز