قرائتی :

افتخار جمهوری اسلامی این است که دیپلم نمازخوان تربیت می‌کند

۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۱۱:۴۲:۴۶
کد خبر: ۶۴۷۸۶۰
افتخار جمهوری اسلامی این است که دیپلم نمازخوان تربیت می‌کند
رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: بیشتر محتواهای آموزشی که در کتاب‌های درسی آمده است برای دانش آموزان کشور جنبه کاربردی ندارد چون به دانش آموز مهارت زندگی کردن یاد نمی دهد.

به گزارش خبرگزاری برنا، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی روز دوشنبه در دومین اجلاس نماز آموزش و پرورش استان البرز که در کانون امام علی (ع) کرج برگزار شد،افزود: دین باید جزئی از زندگی باشد نه اینکه ازبیرون تزریق شود لذا در همه عبادات از جمله نماز باید خلوص داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه باید در مدرسه و خانه به سوالات دانش آموزان در حوزه دین با دقت ، زبان ساده و تحقیق پاسخ داده شود، اظهار کرد: دانش آموزان بیشتر از یادگیری فرمول و یا اطلاعات غیر مفید دیگری که در کتاب های درسی وجود دارد به آموختن مهارت های زندگی برای آینده زندگی فردی و اجتماعی نیاز دارند.

وی بیان کرد: افتخار جمهوری اسلامی این است که دیپلم نمازخوان تربیت می‌کند و گرنه دیپلم تارک الصلاه در سایر کشور‌ها نیز تربیت می‌شوند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه در کشور باید شماره تلفن شبانه روزی پاسخگویی به سوالات دینی فعال شود ،ادامه داد: باید در هر قسمتی که دشمن روی آن حساس است سرمایه گذاری کنیم تا فرزندانمان با شبهات دینی آگاهانه برخورد کنند و با تحقیق و پرسش به پاسخ سوالات دینی خود برسند.

قرائتی یاد آور شد: برای گسترش فرهنگ دینی در جامعه نباید منتظر امکانات بنشینیم زیرا از حداقل امکانات هم می توان برای آگاه سازی افراد جامعه به ویژه در آموزش و پرورش که نقش مهمی در آموزش دارد ، استفاده کرد.

وی ضمن قدردانی از عملکرد آموزش و پرورش در زمینه نماز، خاطرنشان کرد: هرچند کوشش‌های چشمگیری در این خصوص صورت گرفته، ولی کافی نیست و باید این فعالیت‌ها گسترش یابد.

وی تصریح کرد: والدین باید روی دین بچه‌ها حساس باشند که اگر فرزندانشان دیندار تربیت شوند از آسیب‌های اجتماعی مصون خواهند بود که بهترین منبع برای این موضوع مطالعه کتاب های منتشر شده در حوزه نماز است.

وی اضافه کرد: با تربیت دینی است که شخصیت های مبارز ،مردمی و ایثارگر در راه انقلاب و دین همانند شهیدان نواب صفوی، رجایی و محسن حججی در جامعه رشد پیدا می کنند.

قرائتی خاطر نشان کرد: باید از کودکی در خانه و سپس در مدرسه دانش آموزان با فریضه نماز آشنا شوند و در البرز نیز باید جلسه های فلسفه نماز برگزار و تقویت شود.

وی به لزوم سواد قرآنی در جامعه پرداخت و اظهار کرد: توصیه های این کتاب آسمانی نقش مهمی در کیفیت زندگی ما دارد .

وی تاکید کرد: معلمان در مدارس باید در دانش آموزان تشنگی آموختن دینی ایجاد کنند و از نعمت هایی که خداوند به ما مثل اعضای بدن، سیاسی و ... داده را به زبان ساده برای آنان تشریح کنند.

در این همایش 400 نفر از مدیران ، معاونان و مربیان پرورشی مدارس البرز شرکت کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز